גדולי האחרונים, צדיקים, אדמו"רים וראשי ישיבות בקורת גג אחת

המכנה המשותף לכולם הוא קטלוג 'גנזים' החדש בו התקבצו ובאו עשרות רבות של אוטוגרפים מרגשים ומיוחדים מגדולי וצדיקי הדורות במשך כארבע מאות וחמישים שנה

רבי חיים ויטאל, מהר"ם בנעט, חתם סופר ורבו רבי נתן אדלר, מהר"ם שיק, רבי אליהו גוטמכר, רש"ר הירש ובעל הכתב והקבלה, מוהרי"א מזידיטשוב, התפארת שלמה מראדומסק, בעל חסד לאברהם מרדומסק, הרה"ק מראדזמין, ומוהרי"א מקומרנא, בעל אבני נזר, דרכי תשובה, מהרש"ם, חפץ חיים, אור שמח, רבי מאיר שפירא מלובלין הגאונים הקדושים מפיאסצנא, סעקעלהיד, גאלנטה ושאמלוי הי"ד, החזון איש, והבבא סאלי.

המכנה המשותף לכולם הוא קטלוג 'גנזים' החדש בו התקבצו ובאו עשרות רבות של אוטוגרפים מרגשים ומיוחדים מגדולי וצדיקי הדורות במשך כארבע מאות וחמישים שנה, פריטים רבים מהם נחשפים כאן בקטלוג לראשונה, ומוצגים בקטלוג מהודר ומרהיב עין.
(לקבלת הקטלוג המלא שלחו מייל לכתובת: [email protected])

בית המכירות 'גנזים' הוא מבתי המכירות המובילים והיוקרתיים בתחום מכירות הפומביות של כתבי יד, אגרות גדולי ישראל וספרים נדירים. סודו של בית 'גנזים' שהוא נוסד ומנוהל ע"י מומחים וותיקים בתחום, בעלי ניסיון עשיר ומגוון, אשר מתעסקים במקצוע זה יותר משלושים שנה. יש להדגיש בית המכירות שם דגש חזק גם על תוכנם ההיסטורי והייחודי של המכתבים אותם הוא מציג וכמובן גם על מצבם הפיזי.

לדוגמא מכתבו של מוהרי"א מזידיטשוב ובו דברי המלצה על נכדו של רבי אלימלך מליז'נסק, מכתבו של הגר"א גוטמכר עוסק בעניין הקמיעות שמחלק ובו מעיד שהם פועלים נגד המחלות, במכתבו של החפץ חיים הוא מברך סוחר נכבד שיהיה לו עת פנוי ללמוד תורה – כן, אצל החפץ חיים זה נכלל בכלל הברכות, תשובת האבני נזר המפורסמת עוסקת בענין היתר מכירה, במכתבו של בעל הכתב והקבלה הוא מבאר את סיבות ומטרת כתיבת חיבורו הנודע הכתב והקבלה, ואלו רק דוגמאות על קצה המזלג.

לאחרונה נרשמה התעוררות וצמאון בקרב האספנים 'גנזים' לאוצרותיהם ספרי יסוד בדפוסים ראשונים בכל מקצועות התורה. גם לאתגר הזה נענו בבית המכירות ומציגים לפני האספנים ספרי יסוד חשובים ונדירים, כמו מסכת חולין דפוס ויניציאה, סט שלם של זהר דפוס ראשון, רבינו ירוחם – קושטא וספר פרי חדש דפוסים ראשונים במצבים מיוחדים. גם חובבי אמנות היודאיקה ימצאו את שלבם חפץ בדמות כתבי יד אמנותיים מצוירים על קלף עם ציורים מיניאטורים נהדרים. מכירת הפריטים תתקיים ביום שלישי כ"ד טבת תש"פ בירושלים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *