גדעון לוי מפתיע: "החברה החילונית גזענית כלפי החרדים, זה כואב לי"

"הקורונה הסבה נזק חמור לציבור החרדי משום שהחילונים תופסים אותם כאנשים שלא הביעו סולידריות עם המצב. כואב לי על זה", הוסיף עיתונאי השמאל הותיק

דווקא בעקבות הקורונה, הציות לרבנים וגדולי ישראל עלה. מסקר שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה כי 90% מהציבור החרדי הביע הבעת אמון מוחלת בהנהגתם של גדולי ישראל. 86.5% הביעו אי אמון במשטרה, 75% אינם סומכים על משרד הבריאות ו-61% אינם סומכים על רוה"מ נתניהו.

בתוך כך ‏העיתונאי גדעון לוי מעיתון "הארץ" מפתיע לטובה בראיון לקו החרדי ואומר: כי "החברה החילונית נוהגת בגזענות כלפי החרדים. זה נובע מכך שלישראלים יש שנאה לכל דבר שונה. אנחנו בתקופה לא טובה בכל הנוגע לחרדים. הקורונה הסבה נזק חמור לציבור הזה משום שהחילונים תופסים אותם כאנשים שלא הביעו סולידריות עם המצב. כואב לי על זה"

ד"ר אור ענבי, המכון הישראלי לדמוקרטיה התייחס לסקר ואמר: "פורסם סקר שמפתיע אותי. היה לנו חשוב לשמוע לעומק את השיח החרדי לגבי תקופת הקורונה. משבר הקורונה הוא לא רק בריאותי, אלא חברתי במיוחד.

עוד אמר ענבי שתשעים אחוז מהחרדים סבור שהקורונה הרחיב את המתח עם החילונים. רובם לא מאמינים למשטרה. רוב החרדים לא נותן אימון בנתניהו. ל-90% מהציבור החרדי יש אמון בהנהגת גדולי הדור. בפולטיקאים החרדים אין אימון".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *