גוגל תאפשר למשתמשי אנדרואיד להעביר בקלות קבצים בין אחד לשני

באיחור של כמעט עשור, גוגל משיקה עכשיו בכל העולם את Nearby Share, האלטרנטיבה שלה ל-AirDrop המצוין של אפל

במשך שנים, כמעט כל משתמשי אנדרואיד חיכו (גם אם הם לא ידעו את זה) לדרך נוחה להעביר קבצים בין מכשירים סמוכים. בעבר היה זה Android Beam המביך שביקש מכם להצמיד מכשירים גב-אל-גב כדי להעביר קבצים באיטיות בלתי נסבלת, בהמשך פשוט התחלנו להעלות קבצים לדרייב בחוסר נוחות, או דרך הוואטסאפ ואיבדנו את איכות התמונות או נתקלנו במגבלת נפח הקבצים המעיקה. כעת, גוגל סופסוף משיקה את Nearby Share, הדרך הנכונה להעביר קבצים בין מכשיר למכשיר.

כאשר תלחצו על כפתור ה-Share, תופיע לכם בקרוב אפשרות חדשה בשם Nearby מעל אפשרויות השיתוף הסטנדרטיות. בלחיצה עליה, אות בלוטות’ ישלח, ואתם תוכלו לראות מכשירי אנדרואיד אחרים בקירבתכם אשר הפעילו את אפשרות השיתוף החדשה. ברגע שתבחרו את המשתמש הרצוי בנגיעה והוא יאשר את הבקשה להעברת הקובץ, יתחיל תהליך HandShake בין שני המכשירים, במהלכו יבחר בפועל הפרוטוקול המתאים ביותר לסיטואציה מבחינת מהירות ויציבות החיבור: Bluetooth, BLE, WebRTV או Peer-To-Perr WiFi, כך שתוכלו להעביר קבצים אפילו כשאתם לא מחוברים לשום רשת.

לטענת גוגל, כל הנתונים המועברים מוצפנים לחלוטין, ופרטי איש הקשר שלכם לא מועברים בשום שלב למשתמש השני, כך שתוכלו לחלוק קבצים גם עם אנשים שאתם לא רוצים שיצרו עימכם קשר בהמשך. ואם אתם מפחדים שכעת יספימו אתכם באמצע הרחוב בבקשות, דעו שתוכלו להכנס להגדרות הפיצ’ר, ולהגדיר את עצמכם כזמינים לקבלת קבצים מכל אנשי הקשר שלכם, חלק מאנשי הקשר שלכם, או פשוט להחביא את עצמכם לחלוטין.
הפיצ’ר מתחיל להתגלגל כעת למכשירי פיקסל וסמסונג נבחרים, אך יגיע בהדרגה לכל מכשירי אנדרואיד 6 ומעלה במהלך השבועות הקרובים באמצעות עדכון ל-Play Services ויופיע ב-Quick Settings שלכם. הפיצ’ר יגיע גם למחשבי הכרומבוק של גוגל, אבל לצערנו הוא לא יעבוד עם מכשירי ווינדוס או מק בשלב הזה. גם במכשיר הפיקסל 3 שלי, טרם נפתחה לי האפשרות.

זוהי בעצם האלטרנטיבה של גוגל לפיצ’ר ה-AirDrop הנפלא של אפל, שמאפשר בפועל העברת קבצים בין מכשירי אפל במהירות מרשימה. רק ש-AirDrop הוצג לראשונה אי שם ב-2011, בעוד גוגל לקחה את הזמן שלה כדי להשלים את הפיתוח של הפיתרון שלה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *