גזירת המעונות: ליברמן סירב לפשרת בג"ץ

עתירת המעונות: במסגרת דיון שני שנערך לאחר הסכמת המדינה לדחות את הקיצוץ בסבסוד המעונות לילדי אברכים עד לחודש ינואר, הציעו השופטים דחיה נוספת עד חופשת פסח # לאחר התייעצות, הודיעו נציגי המדינה כי שר האוצר מתנגד לכל פשרה # פסק הדין יפורסם בהמשך

היום (שני) בשעות אחר הצהריים נערך דיון נוסף בבג"ץ המעונות, שהוגש על ידי ארגון אמת ליעקב באמצעות עוה"ד זלמן בלאק, נגד החלטתו של שר האוצר איווט ליברמן לקצץ ולבטל את סבסוד מעונות הילדים לילדי אברכים.

כזכור, לפני כחודש וחצי דן בג"ץ בשתי עתירות שהוגשו בעקבות ההחלטה. בדיון תהו השופטים פוגלמן, שטיין וגרוסקופף, מדוע ההחלטה התקבלה לאחר תחילת שנת הלימודים ובמהירות כזו שלא מאפשרת להורים להתארגן בחלופות אחרות או להיערך בהתאם.

באותו דיון, ביקש בג"ץ מהמדינה לספק תשובה לשאלה מדוע לא לדחות את הקיצוץ המתוכנן לשנת הלימודים הבאה. המדינה העבירה לבית המשפט את תשובתה המפורטת על פני 70 עמודים, ובה הודיעה על דחיית ביצוע ההחלטה לחודש ינואר הקרוב, וטענה כי אין צורך בדחיה נוספת ויש לממש את ההחלטה. בעקבות כך, נערך דיון נוסף היום.

במהלך הדיון לאחר התייעצות שקיימו השופטים, הוצע לצדדים להסכים על פשרה, במסגרתה הקיצוץ יידחה לחופשת פסח הקרובה, ויחל בתאריך 13.4.2022. דחיה של ארבעה חודשים נוספים שתאפשר לרבבות משפחות להיערך נכונה לקיצוץ. נציגי המדינה יצאו לקיום התייעצות עם השרים, ובסופה חזרו והודיעו כי שר האוצר איווט ליברמן מתנגד לפשרה. בעקבות כך, צפויים השופטים לפרסם את החלטתם בעתירה בהקדם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *