גט אחרי 33 שנה: כך נפתר אחד מסכסוכי הגירושין הוותיקים ביותר

הבעל סירב לשחרר את אשתו. בני הזוג נפרדו לפני כשלושה עשורים, אך הבעל התנה את מתן הגט בתנאי שאשתו תחזיר לו כספים

אחד מתיקי הגירושין הוותיקים ביותר במערכת בתי הדין הגיע אתמול לפתרון לאחר 33 שנות התדיינות כספית לסירוגין. נשיא בית הדין הרבני הגדול הרב דוד לאו והדיינים הרב אליעזר איגרא והרב מיכאל עמוס הצליחו לשכנע את הבעל לתת גט פיטורין לאשתו.

המדובר באישה, שעניינה עלה כמה פעמים בתקשורת, אשר הייתה נשואה לקבלן ואיש עסקים ולהם שלוש בנות. בשלב מסוים האישה עזבה את הבית עם בנותיה והגישה תביעת גירושין לבית הדין הרבני וכן תביעה לפירוק שיתוף בבית המשפט האזרחי. הבעל ביקש שלום בית ולאחר זמן הסכים למתן גט בתנאי שאשתו תחזיר לו כספים שלדבריו היא חייבת לו.

לפני כ- 15 שנה  הוסכם בין הצדדים ובאי כוחם כי האישה תשלם לבעלה סך של מאה אלף דולר להחזר החובות בכפוף למתן גט, ובית הדין הרבני הגדול נתן להסכם תוקף של פסק דין. לאחר זמן טענה האישה כי היא אינה יכולה לעמוד בהסכם, משום שידיד עתיר נכסים שהכירה ושלדבריה הסכים לשלום עבורה את הסכום עזב אותה וחזר בו מהסכמתו.

בית הדין האזורי הציע פשרה לצמצום סכום הפיצוי הכספי לסך של חמישים אלף דולר ולפרוס אותו לשלוש שנים. הבעל הסכים לכך אך גם סכום זה לא שולם והגט לא סודר. בהמשך, בדיון שנערך בבית הדין הרבני הגדול הצליח בית הדין לשכנע את הבעל להוריד את הסכום לחמישים אלף שקלים ובעקבותיו פתחה האישה בגיוס המונים לצורך זה, אך גם אז לא שולם הסכום והגט לא סודר והצדדים עדיין לא הגיעו לעמק השווה.

אתמול בדיון שנערך בבית הדין הרבני הגדול לבקשת האישה בתקפו של ההסכם, הבהיר לאיש נשיא בית הדין הרבני הגדול הרב דוד לאו, כי יש להפריד בין העניין הכספי למתן הגט ולאחר עבודה מאומצת הצליח הרכב בית הדין לשכנע את הבעל לתת גט לאשתו בלא תנאי, ואכן אתמול ניתן הגט בשעה טובה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *