גיא פלג תוקף את מנדלבליט: "נותן לדרעי כרטיס חזרה לשולחן הממשלה"

גיא פלג ביקר בחריפות את התנהלותו של מנדלבליט בראיון לרדיו ללא הפסקה: "בשם איזה אינטרס ציבורי הוא נותן לדרעי כרטיס יציאה ומיד אחר כך כרטיס חזרה לשולחן הממשלה?" האזינו

גיא פלג ביקר בחריפות את התנהלותו של מנדלבליט בראיון לרדיו ללא הפסקה: "בשם איזה אינטרס ציבורי הוא נותן לדרעי כרטיס יציאה ומיד אחר כך כרטיס חזרה לשולחן הממשלה?"

גיא פלג פתח את תוכניתו בביקורת חריפה על התנהלות היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט. "מודה שהסתייגתי מהיועמ"ש לשעבר מני מזוז בתקופה האחרונה של הקדנציה שלו, מודה שהסתייגתי לאורך כל הדרך מפרקליט המדינה לשעבר משה לדור, מודה שהסתייגתי גם מפרקליט המדינה לשעבר שי ניצן. הם נראו לי קיצוניים מדי, לא פעם טהרנים, כאלו שממהרים לשלוף את הכלים של המשפט הפלילי. אנשים שמתארים סיטואציות בצבעים קודרים מדי, חשבתי שהם אלימים מדי. אבל לאחרונה לאור רפיסותו של העיומ"ש אביחי מנדלבליט אני מרגיש שייתכן וטעיתי.

ייתכן שתובע או תובעים ראשיים של מדינה צריכים את אותו להט פנימי, אותו רצון עז חסר פשרות לבער את השחיתות. אולי הם צריכים לתעב תיעוב עמוק ופנימי את אותם מושחתים, אותם נבחרי ציבור שקיבלו את המנדט והאמון מהציבור, בגדו בציבור וקיבלו שוחד או הפרו אמונים.

ההסתייגות שלי מאותם אוכפי חוק הפכה עם השנים להערכה, ואילו החיבה הבסיסית שלי למנדלבליט, לאופיו הנוח, לרגישותו, לצניעותו וביישנתו האמיתית – כל התכונות האלו שהלכו עליי קסם התחלפו בתחושת אכזבה עמוקה, רגע לפני שהוא מסיים.

הרצון של מנדלבליט לפייס, למצוא חן, התחושה שהוא צריך להתנצל היכן שהוא אוכף חוק, אפילו האמריות שלו אז כשהגיש את כתב האישום נגד נתניהו אז הוא אמר 'אני מגיש את כתב האישום בלב כבד', אתם זוכרים. אמירות שנראו לי אז מלאות מחשבה, הבנה שיש להשתמש בכוח במסורה. כל האמירות האלו, לצד ההחלטות האחרונות של מנדלבליט, נראות אמירות והחלטות שאינן מתקבלות על הדעת.

לא מתקבל על הדעת לדעתי לומר לוועדעת הכנסת שהעבירות של השר לשעבר כ"ץ חמורות ביותר על סף שוחד ומיד אחר כך לחתום איתו על הסכם טיעון עם סעיף מוזר, כמעט לא מוכר ובעיקר בלי קלון.

לא מתקבל על הדעת לאלץ את פרקליטות מחוז ירושלים לחתום על הסכם טיעון עם הגברת נתניהו ולא להתעקש על תביעה אזרחית נגדה על הנזק שגרמה לקופת המדינה. ובעיקר, ההחלטה שלו שלא לפתוח את תיק 1000 חרף הראיות החדשות, שכל משפטן מתחיל מבין שהן משנות את כל ההתייחסות המשפטית לתיק 1000.

תיק שהוא לדעתי תיק שוחד ברור. אבל מי אני? זה תיק שוחד ברור היה גם לדעתם של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן ופרקליטת המחוז. מה הם חושבים עכשיו כשהצטברו ראיות חדשות חד משמעיות? אותם צמידים יקרי ערך בשווי של עשרות אלפי שקלים.

אבל רבותיי, שיא השיאים זה ההסדר המתגבש עם אריה דרעי. על איזה אינטרס ציבורי מנדלבליט מגונן? בשם איזה אינטרס ציבורי הוא נותן לדרעי כרטיס יציאה ומיד אחר כך כרטיס חזרה לשולחן הממשלה. הרי מנדלבליט בקולו שלו, אני השמעתי את ההקלטות, סבור שנמצאו עבירות מס מהן לא ניתן להתעלם. הוא עצמו אמר שיש סיכוי סביר להרשעה, מדובר בפוליטיקאי שנטל פעם שוחד, נכלא ושב לבצע עבירות שחיתות. האם במקרה שלו, של אריה דרעי, אוכף חוק סביר צריך להתנהל כך או שהוא צריך לנהל מלחמת חורמה כדי להרחיק בדיוק את הפוליטיקאי הזה מהשירות הציבורי?

וודאי שכך צריך להתנהג אוכף החוק, אבל למנדלבליט כנראה חשוב לצאת בסדר עם הפוליטיקאי המושחת"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *