גליקמן מציג: הצצה לראשונה ליחידה שמאבטחת את בכירי מערכת המשפט

עשרות עובדים במערכת אכיפת החוק נמצאים תחת איום לחייהם בכל שעות היממה. לצורך כך הוקמה היחידה המיוחדת שעלותה נאמדת בעשרות מיליוני שקלים בשנה. הנה הכתבה המלאה

בתיעוד שנחשף לראשונה בחדשות 13 ניתן לראות כיצד הם מתרגלים הגנה על פרקליט מאוים. העלות של הפרקליטים עולה עשרות מיליוני שקלים בשנה.

ניקול, פרקליטה שמנהלת תיק נגד חברי ארגון פשע, היא אחת מ-10 פרקליטים מאוימים, כאלו הנמצאים בסכנת חיים ומאובטחים 24 שעות ביממה. במהלך דיון בבית המשפט היא קיבלה טלפון ממנהל יחידת האבטחה שאמר לה כי "יש מידע מדויק על כוונה לחסל אותך, תישארי איפה שאת, אנחנו נחבור אלייך".

היא תיארה כי "המאבטחים חשופים לכל החיים שלך. הם שומעים את המריבות שלך עם בן הזוג שלך ואת הסודות הכי כמוסים שלך". עוד הוסיפה לתאר: "זה שולל ממך את החירות וזה פוגע לך בפרטיות". ולמרות זאת, היא נאלצה להתרגל לחיים לצד המאבטחים.

גליקמן ממשיך בכתבתו ומציג את הפרקליטים והשופטים המאוימים שהצטרפו בשנתיים האחרונות והם היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, התובעת בתיקי נתניהו, ליאת בן-ארי ופרקליט המדינה שי ניצן – ראשי מערכת אכיפת החוק בישראל שנתונים לאיומים על רקע תיקי ראש הממשלה. "זה שעל רקע ניהול תיק נגד ראש הממשלה מקבלים איומים מצד כל מיני גורמים זה איום ונורא", טען ניצן.

"עומד ראש ממשלה ומאשים את הפרקליטות והמשטרה בתפירת תיקים", אמר עו"ד אביגדור פלדמן והוסיף: "ישנם אנשים חמומי מוח שיושבים בחוץ ושומעים את הדברים האלו. המרחק בין הדיבורים הללו ובין מעשה הולך ומתקצר". צבי סגל, לשעבר שופט בבית המשפט המחוזי בירושלים, הוסיף לדבריו: "אני רוצה להאמין ששופטים בכלל ושופטים מנוסים בפרט יידעו לעמוד בלחצים ואיומים. אבל אני בטוח ששופט שנמצא במשפט של אדם שיכול לאיים וגם לממש את האיום, באיזשהו מקום בתת ההכרה שלו הדבר הזה עלול להשפיע גם על תוצאות המשפט".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. שכחתם! אנחנו לא שכחנו את איומי הרצח של מנהיגי קריים מיניסטר

    מה איומי רצח שהפיצו מנהיגי קריים מיניסטר?
    שמאלנים

    מ |
    הגב