גליקמן: "נתניהו ביקש שיביאו לו באמצע הלילה סיגרים ומארזי שמפניות – ויש לו סיבה לדאגה"

הבוקר (ג') החלה עדותה של הדס קליין, העדה המרכזית בפרשת המתנות בתיק 1000. קליין צפויה להעיד שלוש פעמים במסגרת עדותה הראשית במשפט נתניהו. ענת דוידוב שוחחה ב־103fm עם הכתב לענייני פלילים של 'חדשות 13' אביעד גליקמן, אשר עדכן בהתפתחויות.

הבוקר (ג') החלה עדותה של הדס קליין, העדה המרכזית בפרשת המתנות בתיק 1000. קליין צפויה להעיד שלוש פעמים במסגרת עדותה הראשית במשפט נתניהו. ענת דוידוב שוחחה ב־103fm עם הכתב לענייני פלילים של 'חדשות 13' אביעד גליקמן, אשר עדכן בהתפתחויות.

"את האמת שהיה מאוד מרתק", טען גליקמן בתחילת השיחה. "אני אגיד לך משהו – אני מכיר את העדויות מקרוב וקראתי אותן לא פעם ולא פעמיים, העדויות במשטרה של קליין, וכשמגיעים לבית המשפט, שומעים את הדברים רואים את קליין מעידה, שהכול נשפך ממנה וחיכה לרגע הזה, זה באמת מחזה שאני לא יודע להסביר אבל בהחלט אני חושב שלנתניהו אחרי היום יש סיבה רבה לדאגה. היא מספרת סיפורים ועדויות ממקור ראשון, של דרישות שמפניות וסיגרים, על כך שבאמצע הלילה נאלצה לצאת לכיוון הבית בקיסריה כדי לספק דרישות שמפניה, נאלצה לתת לנתניהו, הוא לא היה מרוצה מסוג סיגר והדרישה הייתה שיביאו אחרים. היא מספרת שמילצ'ן אהב את הכוח של ראש הממשלה, ואם זה לא היה המצב שהוא ראש ממשלה היא לא יודעת כמה היה שיתוף פעולה בעניין".

י

לדבריו: "היא והנהג, בגדול היא זו שסיפקה לנהג, הנהג היה מביא אבל גם הרבה פעמים היא הצטרפה אליו לבקשת שרה נתניהו. היא מספרת על כך שראש הממשלה לשעבר ורעייתי מתאחרים בבית שצמוד אליהם, שבעל הבית לא נמצא, ותוך כדי הם לוקחים מארזי שמפניות, קופסת סיגרים לבית. שמענו הרבה דברים, ואנחנו מכירים את העדויות, אבל כשאתה שומע את העובדות האלו, הנתונים האלו, בעדות בבית משפטו על ידי מישהי שכבר שמעתי את האינטרסים שתומכי נתניהו מפיצים, אין לה שום אינטרסים".

"היא אמרה שפארקר ממש מעריץ את נתניהו והוא אמר 'תנו כל מה שנתניהו מבקש', והם ידעו לבקש. הייתה שיטה, ששרה נתניהו שולחת דרישה או למילצ'ן בעצמו אטו לקליין או לפארקר דרך קליין, בדרישה לקבל מארזי שמפניות ואותו דבר נתניהו. הכול שמים בשקית שחורה אטומה כדי שלא יראו. הגברת נתניהו מבינה שיש פה משהו לא בסדר. זה מונח או בפתח הבית בבלפור, בקיסריה, ניתן לאב הבית. קליין מספקת שהרבה פעמים נזעקה באמצע הלילה, היא הייתה צריכה לצאת לחופש אבל בגלל ששרה צריכה שמפניות היא ביטלה את החופש".

האם היה נכון יותר להתחיל דווקא בתיק הנוכחי ולא בתיק 4000? גליקמן הסביר כי "זו שאלה מצוינת, אני אישית חושב שזה מה שהם היו צריכים לעשות. 4000 זה רגולציה ועניינים, הרבה יותר מסובך, 1000 הוא הרבה יותר ברור. אז המחשבה של הפרקליטות הייתה שיש שני עדי מדינה ואם הם לא יעידו מהם מה הם יעידו. עם פילבר זה לא עבד במבחן המציאות אבל זו הייתה המחשבה. אני חושב שהם עשו טעות אבל זו חוכמה בדיעבד. אבל כן המחשבה הייתה בגלל מה שאמרתי, להגיד לך שזה היה הצעד הנכון? לדעתי לא אולי גם בפרקליטות מבינים את זה. אני חושב שתיק 4000 עדיין חזק".

"כמה זמן ימשך?", שאלה דוידוב, וגליקמן השיב: "העדות של הדס אמורה להסתיים החקירה הראשית כבר בשבוע הבא ואז תתחיל הנגדית. עוד שבועיים וחצצי יוצאים לפגרה של בתי המשפט, השאלה הגדולה אם חדד יספיק לסיים את החקירה הנגדית לפני הפגרה או שהוא יהיה אחרי הפגרה. יהיה מעניין. מחר זה נמשך, היא תמשיך לספר, עוד הפעם ענייני פארקר יעלו, יעלו עוד דברים שלא עלו היום, גם מחר יהיה מעניין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *