גם הח"כים לא ציפו: ככה עוד לא ראיתם את אורלי לוי-אבקסיס

לוי אבקסיס הציגה את הצעת החוק להעברת הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול למשרדה, שעלתה לקריאה ראשונה.צפו בנאום המלא שלא רואים כל יום

השרה וחברת הכנסת החליטה לא לשתוק עוד ויצאה במתקפה חסרת תקדים מעל דוכן המליאה את כל מה שזז ובהם האשימה את ח"כ מרב מיכאלי ממפלגת העבודה ואת ח"כ תמר זנדברג ממרצ – שאיתן רצה בבחירות האחרונות באותה רשימה – בסידורי עבודה לבני הזוג שלהן.

לוי אבקסיס הציגה את הצעת החוק להעברת הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול למשרדה, שעלתה לקריאה ראשונה, והתעמתה תחילה עם ח"כ יוראי להב הרצנו מיש עתיד. "חבר הכנסת הצעיר", קראה לעברו, "אני לא יודעת אם צעיר בגיל או בניסיון או באינפנטיליות, אבל אתה בהחלט צעיר מאוד, כי מי שמדבר על המתנ"ס בזלזול שכזה מעיד על מאיפה הוא בא, פריבילג אחד".

לוי להרצנו: "אתה מדבר על מושחתים… ניסו לקנות אותי, מטעם יאיר לפיד וגנץ, שאני אחזור בי ואמרו לי כל ההצעות על השולחן, הבוס שלך היה מוכן שאני אהיה שרת אוצר כדי להבטיח לו ממשלת מיעוט, אמרתי לא גם לאוצר. שהג'וני ווקר יורד לו המס, אתה מבין מה מעניין את שר האוצר דאז? השמנת המתוקה והג'וני ווקר. מנותקים הייתם ונשארתם מנותקים".

את מרב מיכאלי כינתה לוי אבקסיס בלעג "הפנתרה השחורה", והאשימה: "מיכאלי ובן זוגה ליאור שליין ניסו לחלק את מפלגת העבודה למין דבר כזה מלוכני, ששני בני זוג יהיו ברשימה בשריונים. כששאלו את מרב היא אמרה: אני לא יודעת מי לפני מי. האם נכון או לא נכון שביקשתם שריון לליאור שליין במפלגת העבודה? אם זה היה קורה בליכוד ושרה נתניהו הייתה מבקשת שריון, מה הייתם עושים?, נמשיך גם עם מרצ, כאשר תמר זנדברג נתנה לבן זוגה ואבי ילדיה (אורי זכי) להתנהל על הקופה של מרצ, להחליט מי יקבל איזה תפקידים, וכשאמרה על מי שהביאה אותה למפלגה ומי שוויתרה לה על המקום שלה: ביוב, ביב שופכין. מי אמר למי? תמר זנדברג אמרה לזהבה גלאון. הם ילמדו אותנו מוסר"?

לוי אבקסיס נימקה את הצעת החוק והוסיפה: "כשאני לקחתי את הרשות היא לא רק הייתה רשות בקריסה, היא הייתה עם חצי מהאנשים עם מכתבי פיטורים ועם 50 אחוז מהתקציב שלה. מה עשיתי? הבאתי עשרות מיליונים, לא ממשרדים אחרים, למשרד הזה, לטיפול במאבק בסמים ובאלכוהול, לטיפול באוכלוסיות מוחלשות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *