גם השקיות מתייקרות: בקרוב תשלמו 60 אג' על כל שקית

שקיות הניילון בסופרמרקט יתייקרו בענק? זה המחיר שתאלצו לשלם: ממחיר של 10 אג' ליחידה, הוראת השעה עשויה להשתנות לתעריף של 60 אג', כך דווח באייס

שקיות הניילון בסופרמרקט יתייקרו בענק? זה המחיר שתאלצו לשלם: ממחיר של 10 אג' ליחידה, הוראת השעה עשויה להשתנות לתעריף של 60 אג', כך דווח באייס.

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג: "כחלק מגמילת מדינת ישראל מפלסטיק שמרעיל את העולם, אנו מחויבים לשמור על ירידה דרמטית בצריכת שקיות הנשיאה החד פעמיות".

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג: "כחלק מגמילת מדינת ישראל מפלסטיק שמרעיל את העולם, אנו מחויבים לשמור על ירידה דרמטית בצריכת שקיות הנשיאה החד פעמיות. שקיות הנשיאה החד פעמיות יוצרות כמות גדולה ועודפת של פסולת, שאינה מתפרקת במשך מאות שנים, מזהמת את הסביבה, את השטחים הפתוחים, את החופים ואת הים.
עוד טענה: "קשה לתאר כמה גדול הנזק מהשקיות האלה: זה מתחיל כבר בייצור, השקיות מיוצרות מנפט משאב מתכלה בהליך מזהם. הזמינות שלהן יוצרות עודף של שקיות כל כך גדול, שהן מהוות חלק ניכר מנפח האשפה ומושלכות בטבע ובמרחב הציבורי כך שיוצרות לכלוך, זיהום נחלים וקרקעות וסכנת בליעה וחנק לבעלי החיים בסביבה הטבעית והביתית".
לסיום הסבירה: "מטרת חוק השקיות הייתה ונשארה להביא לצמצום השימוש בשקיות נשיאה חד-פעמיות כדי להפחית את כמות הפסולת הנוצרת בעקבות השימוש בהן ואת ההשפעות הסביבתיות השליליות של פסולת זו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *