גמזו הגיע ליישוב החרדי היחיד שכולם עטו מסיכות

פרויקטור הקורונה רוני גמזו, מנהל "מגן ישראל" ברכסים: האתגר הגדול ביותר הוא פתיחת מוסדות החינוך

אחרי תקופה ארוכה שבהם היישוב הצפוני החרדי נאבק בקורונה, הבוקר הוא קוצר את פירות ההצלחה בביקור של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, מנהל "מגן ישראל" וראש דסק החרדים האלוף רוני נומה, שבאו לעקוב מקרוב אחרי ההצלחה של רכסים בהורדה דרמטית של רף התחלואה. 

במהלך סיור במרכז השליטה העירוני החמיאו השניים לפעילות של הרשות במאבק בקורונה: "מרכז השליטה מהסוג הזה, לא היה מבייש ערים גדולות שפועלות עם תקציב גדול בהרבה במאבק בקורונה. יש פה מעטפת מקצועית ומענה מהיר להתמודדות עם כל חשש להתפרצות מחודשת של המחלה".  

לדברי הפרויקטור, האתגר הגדול ביותר כרגע שמונח לפתחו ולפתחה של הממשלה, היא השאלה איך לפתוח את מוסדות החינוך בלי להביא לזינוק בתחלואה: "האתגר הגדול ביותר שלנו כרגע, הוא פתיחת מערכת החינוך". ראש המועצה הרב דן כהן אמר, כי המגזר החרדי רואה בפתיחת מוסדות החינוך הנושא הראשון במעלה: "הציבור החרדי מוכן לוותר על הרבה מאוד דברים, העיקר שתמצא הדרך לפתוח את מערכת החינוך", אמר ראש מועצת רכסים הרב דן כהן. 

לסיור של גמזו ונומה, התלוו לצד ראש המועצה, גם סגן ראש המועצה הרב יצחק רייך, מנכ"ל המועצה יוסף חיים קקון, אל"מ אלעד אדרי מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף,  מנהלי מוסדות, קב"ט המועצה ונציג המשטרה. במהלך הסיור הוקרן סרטון מיוחד, תחת הכותרת 'מה עובר על המשפחה החרדית בימי הקורונה'. הסרטון ממחיש את הקשים וההתמודדויות הייחודיות  למשפחה החרדית בתקופת הקורונה ומאפשר להבין נכוחה, את האתגר עמו מתמודדת המשפחה החרדית והפתרונות שיש למצוא לאתגר זה בהחלטות שמתקבלות בקבינט ובממשלה. 

בדיון שהתקיים בנוגע לאופי הייחודי של היישוב, העלה האלוף רוני נומה בפני ראש המועצה הרב דן כהן, את ההצעה לקיים אלפי בדיקות ביום אחד ביישוב, על מנת לאפשר בהתאם לאישור הקבינט והממשלה, פתיחה נרחבת יותר של מוסדות חינוך ובתי כנסת ביישוב. ברכסים שוקלים את ההצעה וממתינים לתשובה של דרג מקבלי ההחלטות, בנוגע למשמעות האופרטיבית של צעד מסוג זה. 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *