גמזו: יש עליה דרמטית בתחלואה במגזר הערבי"

פרופ' רוני גמזו הזהיר היום (חמישי) מפני העלייה בשיעורי התחלואה בשל העלייה במקדם ההדבקה בימים האחרונים

פרופ' רוני גמזו הזהיר היום (חמישי) מפני העלייה בשיעורי התחלואה בשל העלייה במקדם ההדבקה בימים האחרונים, "יש קושי רב להשלים את השלב הבא של ההקלות באותו מתווה שנקבע". את פתיחת החנויות בראשון הקרוב כינה "הרע במיעוטו".

על החפיפה עם פרויקטור הקורונה החדש, פרופ' נחמן אש אמר גמזו. "הוא צמוד אליי בכל החלטה וישיבה וכעת הוא מבין יותר את המורכבות ואת האתגרים", אמר גמזו.

על מצב התפשטות הקורונה אמר גמזו: "אנחנו נמצאים במצב תחלואה של כ-600-700 מקרים ליום. אנחנו דיי נעצרנו במגמת הירידה המאוד מהירה שהייתה, מגמה שבעצם ציינה מקדם הדבקה של סביב 0.6 – כלומר אדם הדביק פחות או קרוב ל-0.6, וכך ההדבקה ירדה בצורה משמעותית".

לדבריו, "עם חזרת האנשים למעגל השגרה והחזרת מערכות החינוך והעבודה ראינו עלייה מאוד משמעותית בתנועה במדינת ישראל בכל הערים, בכל המגזרים והמסגרות – עלייה שמקרבת אותנו בערך לרמת התנועה הנורמלית במדינת ישראל". בהמשך הוא פירט: "במגזר הערבי אנחנו רואים מקדם הדבקה גבוה מ-1, באוכלוסייה החרדית אנחנו רואים מקדם הדבקה שהוא סביב 0.6 ובאוכלוסייה הכללית 0.8 ואולי יותר".

"מדוע גם כשאנחנו אחרי סגר ושומרים על מסכות עדיין מקדם ההדבקה מוצא את עצמו למעלה?", שאל גמזו: "אז צריך לדעת ולהבין את המנגנון של המחלה: רוב ההדבקות מתרחשות בשלב שאתה לא יודע שאתה חולה, אתה אסימפטומטי, ואז יש הדבקה כי אתה לא שומר על הכללים ולא נזהר. זה יכול להיות עם בני המשפחה, בעבודה, בתחבורה הציבורית, בלימודים, במערכת החינוך, וזה יכול להיות בכל גיל, גם ילד קטן למבוגר".

לסיום הוא המליץ לדרבן את ענף הבדיקות: "בישראל יש כמה אלפי חולי קורונה שככל שאני לא מצא אותם אז מקדם ההדבקה יטוס למעלה. איך פותרים את זה? או הרבה יותר בדיקות או סגר. אני לא רוצה סגר אז צריך לקטוע"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *