"גמזו לא יטיל סגרים"

"ישראל יכולה לחסל את הקורונה, לחזק את הכלכלה כל זה בלי סגר; בניהול נכון, כל פרט, בהסבר מודע לכל הציבור", כתב השבוע גמזו שדוגל במדיניות של אי הטלת סגר

מנכ"ל בית החולים איכלוב פרופ׳ רוני גמזו שהוביל יחד עם ראשי בית החולים את הדעה כי הנגיף אינו כה מסוכן ולא צריך בגללו להשבית את המשק,מונה אתמול לפרויקטור של הקורונה במקומו של המועמד המוביל גבי ברבש. "ישראל יכולה לחסל את הקורונה, לחזק את הכלכלה כל זה בלי סגר; בניהול נכון, כל פרט, בהסבר מודע לכל הציבור", כתב השבוע גמזו שדוגל במדיניות של אי הטלת סגר.
גורמים המקורבים לגמזו מסרו כי במדובר בניצחון למדיניות של איכלוב שדגל במדיניות של אי סגירת הכלכלה ופתיחת העסקים תוך כדי עריכת עשרות אלפי בדיקות לקטוע את שרשרת ההדבקה. לדבריהם, גמזו לא מתכוון להטיל סגרים על ישראל.

"בשעות הערב המאוחרות, פנו אלי ראש הממשלה ושר הבריאות להתגייס לסייע במשבר הקורונה ברמה הלאומית, לאחר שמינויו של פרופ׳ ברבש התפוצץ לצערי. השבתי מיד בחיוב. כך היה גם בפעם הקודמת בתחילת אפריל שהתבקשתי לסייע בניהול המשבר בבתי אבות", הוא פתח את הפוסט.

זהו משבר רפואי, כלכלי וחברתי; אני לא שואל שאלות במצב שכזה – פשוט מגיע, תורם את כל כולי ומסייע למדינתי ולמערכת הבריאות בניהול המשבר.

האתגרים הם עצומים; שיקום אמון הציבור בהובלת הטיפול במגיפה, איזון חכם בין הקטנת ההדבקה לבין המשך החיים, שיפור בהיענות הציבור ובאכיפה, שיפור במערך קטיעת שרשרת ההדבקה והמשך חיזוק המערכת הרפואית.

"אלו אתגרים של כל אדם ואזרח אחראי במדינה, של כולנו; זאת לא הבעיה של הממשלה, משרד הבריאות או גורם שלטוני זה או אחר. כל אחד, כל אחד צריך להושיט יד לסייע ולנהוג באופן שמקל ולא מכביד, שתומך ולא משבש, שמלכד ולא מפרק. מנגד כל גורמי הממשלה ומוסדות המדינה צריכים להרגיש את העם, את המצוקה והקושי ולהתאים את הצעדים הנדרשים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *