גנבו לראש ישיבה את העיתון!

כינוס היסטורי במעונו של מרן הגר"א דויטש שליט"א עם מלאות 8 שנים להקמת עיתון 'הפלס'

 

במעמד היסטורי רב רושם ציינו השבוע "ועד ידידי הפלס" את ציון שמונה שנים לפרוץ 'האביב הליטאי', המהפך בעיתון שנוסד בשעתו ע"י מרן בעל האבי עזרי זיע"א.

הכינוס האדיר התקיים בראשות הגר"א דויטש, ובהשתתפות גדולי וזקני ראשי הישיבות בארה"ק, חתנדב"נ הגאון האדיר ראש ישיבת גרודנא שליט"א, הגאון הצדיק ראש ישיבת חברון בית הכרם, מיסודם של בוגרי חברון בגבעה ובגאולה, שליט"א. הגאון הידוע נאמנו וחביבו של רבינו זיע"א, ראש ישיבת מעלות התורה שליט"א.

את הכינוס הנחה המגיד מישרים, פה מפיק מרגליות, הגאון רבי ראובן מילצקי שליט"א, נאמנם של כל מנהיגי הדור בתקופות האחרונות מאז סילוקו של רבינו הדרכי שמואל זיע"א, ראש הנואמים בשופרם של רבני הוועדה וגדולי ישראל, קו "זעקת התורה". כמו"כ נשאו דברים תלמידי מרן הדרכי שמואל, הגר"י פטרוף והגרא"נ ציטרנבוים שליט"א.

את הכינוס פיארו בהשתתפותם עשרות אברכים חשובים מערי ארה"ק, ובראשם הגאון רבי טוביה הלוי שולזינגר שליט"א שהגיע במיוחד מקרית אתא על מנת להשתתף במעמד האדיר, וראשי כולל מבצר התורה גרודנא שע"י הישיבה בקרית הישיבה באשדוד, הגאונים הנכבדים רבי דודי צוקר ורבי יחזקאל צולמן שליט"א.

המתכנסים הזכירו את קורות הימים, מאשר התרחש לפני שמונה שנים בימים ההם בזמן הזה, וטענו כי קומץ נערים מנוערים השתלטו בכח הכסף והזרוע על ביטאונם של גדולי ישראל שנוסד ע"י רבינו הגדול זיע"א שהפקיד את העיתון בידי רבותינו שומרי המסורת ומנחילי השמועה, מרנן חברי הוועדה הרוחנית שליט"א, אשר רבותינו זיע"א חרדו עד מאד שהעסקנים החשובים לא יזוזו מהוראותיהם, שכל דבריהם ע"פ המסורת הצרופה מרבותינו הגדולים זיע"א.

 

אחד מהעסקנים הזכיר לנוכחים את דבריו הבהירים של הגאון הגדול רבי שמואל אריה לוין שליט"א רבה של ארגינטנה ומגדולי תלמידי רבינו הגדול מרן האבי עזרי זיע"א, שנשא בשעתו דברים כואבים ונחרצים על חומר הענין, וכה זעק מתמצית דם ליבו: "גנבו לראש ישיבה את השופר, גנבו לראש ישיבה את העיתון! גזלנים! חמסנים!"

"הראש ישיבה הקים את העיתון לבני התורה, והעמיד את רבני הוועדה הרוחנית את ר' שמואל דויטש ור' צבי פרידמן שליט"א שינהלו וינווטו את העיתון של הבני תורה, ובא גביר אחד מחוץ לארץ וגזל מהם את העיתון! – הוא גנב את העיתון לראש ישיבה, הראש ישיבה מסר נפש על העיתון הזה".

במרכז הכינוס הזכירו הנואמים את חשיבותו ונחיצותו של העיתון המיוחד שמביא רק את האמת, ולא מסלף את הנתונים והעובדות לאשורם, מה שלא שייך למצוא בעיתונים אחרים. כמו כן ציינו המתכנסים את העסקנים החשובים שלא עושים צעד ושעל ללא שאלת חכם, כאשר רבני העיתון מעורים בכל הנכתב בעיתון, והכל עובר את אישורם.

הגר"י פטרוף חשף בדבריו לראשונה את ה'חרדת קודש' המיוחדת שהיתה לרבינו זיע"א מידי יום ביומו כאשר היה עובר על העיתון במשך שעה ארוכה, "הוא היה לומד את העיתון כמו שלומדים סוגיה", ציין המשב"ק, וסיפר כי בהזדמנויות רבות היה מעיר ומתקן ב"חרדת קודש ממש ממש".

הגר"מ שמידע שליט"א ציין בדבריו הנרגשים כי הוא לא מצליח להבין את האברכים שמעזים להביע את דעתם על ענייני השעה והזמן לפני שעברו על העיתון שמביע דעת תורה ללא כחל ושרק, "הרי אין לפניך את כל הנתונים בענין, אז איך אתה מביע דעה לפני שאתה עובר על העיתון?!" תקף ראש ישיבת גרודנא.

התרגשות רבה בקרב הנוכחים עם הקראת מכתביהם של מרנן מרן גאב"ד טבריה הגאון האדיר רבי אברהם דב אוירבך שליט"א, ושל עמוד ההוראה מרן הגר"ע אויערבאך שליט"א נשיא ת"ת אחיעזר בבית וגן, שיצא מגדרו על חשיבותו של העיתון, שכבר כמה שנים שהינו הכלי ביטוי של גדולי הדורות.

בדבריו מרמז הגר"ע אויערבאך שליט"א על שמונה שנות רדיפה איומות שעברו על ראשי ועורכי העיתון, ועמם רבבות ציבור בני התורה. רבים הזכירו את הכברת דרך שעשה העיתון בשנים האחרונות, כאשר רדיפות שונות ומשונות עברו על העורכים וסגניהם, עד כדי התנכלות אלימה וניסיון רצח שפל, וכן אי קבלת ילדיהם לתלמודי תורה וכו' וכו'.

יצוין, כי על אף נחיצותו של הכינוס ההיסטורי אשר לבטח הינו ציון דרך משמעותי בקורות הימים של ציבור בני התורה די בכל אתר ואתר, נבצר מעורך העיתון הרב נתן זאב גרוסמן שליט"א להשתתף אישית במעמד, עקב סכנת הנגיף שכידוע הפיל למשכב עשרות אלפים בארה"ק, כמו גם לבל יופרע מסדרי לימודיו לקראת הופעת כרך נוסף מסדרת ספריו המיוחדים "פותח שער" עמ"ס שבת, אשר לבטח יתקבלו בברכה בכל היכלי התורה והישיבות.

גם ממבקר העיתון, הרב ישראל צדוק מייקל שליט"א, איש סודו ואמונו של הגר"י פטרוף, השוהה בימים אלו בקהילת סאטמאר שבוויאלמסבורג נבצר להשתתף במעמד, ושלח את מקורבו, הדובר, הרב אברהם מנקס שליט"א ליטול חלק במעמד במקומו.

יצויין, כי ראש כולל "ראש יוסף" בירושלים, רבי אברהם מאיר טריגר שליט"א לא הספיק להשתתף במעמד, על אף הקשר האישי והמיוחד עם המארח, מרן הגרא"ד שליט"א, זאת עקב טרדותיו הרבים בכולל שבראשותו, במערכות השונות מול רעיו ראשי הכולל לבית הרשלר. כמו גם עיסוקיו הרבים בניהול המערכה המשפטית אשר כל ענייני הדת תלויים בה, בתביעתם של ראשי החברות במשק החצופים.

כן נודע כי מרן הגאב"ד שליט"א מתכוון לחתום לראשונה אחרי שמונה שנות קיום, על טופס מנוי לעיתון, ולצאת בקריאה נרגשת כי על כל אחד ואחת להצטרף ללגיונו של מלך ולחתום מנוי לביטאון עולם התורה 'הפלס' מיסודו של מרן הדרכי שמואל זיע"א, שהוא "יסודה וקיומה של תורה".

9 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. במקום לומר על גדולי ישראל שהם "הגנבים" הם מטילים את כל הרפש והבוץ על גליק

    רשעים ארורים כל העצניקים

    עץ=ערב רב |
    הגב
  2. במקום לומר על גדולי ישראל שהם "הגנבים" הם מטילים את כל הרפש והבוץ על גליק

    רשעים ארורים כל העצניקים

    פרידמן |
    הגב
  3. במקום לומר על גדולי ישראל שהם "הגנבים" הם מטילים את כל הרפש והבוץ על גליק

    רשעים ארורים כל העצניקים

    נתן של זאב |
    הגב
  4. במקום לומר על גדולי ישראל שהם "הגנבים" הם מטילים את כל הרפש והבוץ על גליק

    רשעים ארורים כל העצניקים

    רחמנא ליצלן |
    הגב
  5. יום הקמת הפסל - יום בכיה לדורות!!!

    אוי להם לעורכים. אוי להם לכתבים. רח"ל.

    רחמנא ליצלן |
    הגב
  6. זה אמיתי או פארודיה משעשעת (כמו שאני מתרשם)

    איפה 'עשרות המשתתפים' נכנסו בחדר הצפוף?
    ומה זה שחלק מהמשתתפים בכל זאת עוטים ע"ע את המסכה ה'המשוקצת'?

    נ. זאבי |
    הגב