גנץ: "איראן מתקרבת לגרעין"

שר הביטחון לוועדה המשותפת לתקציב הביטחון: איראן מתקדמת לעבר רמת העשרה שתאפשר לה להיות מדינת סף גרעינית. נאיץ את המאמצים לוודא שלישראל תמיד תהיה את היכולת להגן על אזרחיה בכוחות עצמה

הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, בראשות ח"כ רם בן ברק, מקיימת כעת דיון נוסף בסדרת דיוניה על תקציב הביטחון.

בדיון משתתפים שר הביטחון, ח"כ בני גנץ, הרמטכ"ל, רב אלוף אביבי כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל.) אמיר אשל, הממונה על התקציבים באוצר, יוגב גרדוס, והיועץ הכספי לרמטכ"ל וראש אגף תקציבים במשרד הביטחון, תת אלוף ד"ר גיל פנחס.

הדיון הינו חסוי, אך בפתחו נשאו יו"ר הוועדה ושר הביטחון דברים פתוחים לתקשורת.

יו"ר הוועדה, ח"כ רם בן ברק אמר: אדוני שר הביטחון – חבר הכנסת בני גנץ; ראש המטה הכללי – רב אלוף אביב כוכבי; חבריי חברי הועדה. ״קיימות סכנות לביטחון ישראל ותושביה – ואין להתעלם מהן. רק מדינת ישראל חזקה מסוגלת לספק למנהיגיה את תחושת הביטחון הנחוצה לקבלת החלטות קשות ולעיתים כואבות…״ מאחורי ״מדינת ישראל חזקה״ עומדים מפקדי וחיילי צה״ל ואנשי מערכת הביטחון. גורלה של מדינת ישראל תלוי בהם. זאת אחריות שאין כבדה ממנה. דברים אלו נשא רה״מ הממשלה ושר הביטחון לשעבר יצחק רבין, שרק אתמול ציינו 26 שנה להירצחו בידי בן עוולה. צה״ל היה בבת עינו של יצחק רבין. וכולנו כאן, אנשי מערכת הביטחון, חברי הכנסת והשרים מחויבים למורשתו לשמור על צה״ל מעל לכל ויכוח או עניין פוליטי. אדוני הרמטכ״ל. אתה, יחד עם מפקדי צה״ל, מחזיקים בשרביט המלחמה שעובר כבמירוץ שליחים מאז הקמת המדינה, דור אחרי דור.

מדינת ישראל ניצבת בפני אתגרים אזוריים מורכבים – מקרוב ומרחוק. מדינת ישראל מתמודדת עם קשת רחבה של איומים – מאירועים חבלניים צמודי גדר, סכינאות ברחובות ועד מאבק בלתי מתפשר למניעת התבססותה של איראן באזור, ובלימת המרוץ של איראן להשגת נשק גרעיני. קשת של איומים מסכין ועד גרעין. עם זאת, אנו נמצאים באחת מהתקופות השקטות ביותר שידעה מדינת ישראל. זאת הודות לפעולות יום יומיות לסיכול פעולות טרור ומאמצים חתרניים אלה ע״י צה״ל, השב״כ, המוסד, משטרת ישראל ושותפים מעבר לים.

שר הביטחון, ח"כ בני גנץ אמר: ישראל מאותגרת מבחינה ביטחונית בזירות רבות, ולכן יש חשיבות רבה באישור תקציב הביטחון לאחר שנים ללא תקציב מוגדר, שפגעו במידה מסוימת ביכולת הפעולה ובמידה רבה ביכולת ההתקשרות היעילה ובבניית מרכיבי בניין הכוח בצורה האפקטיבית ביותר.

מטרת העל ומה שעומד מאחורי התקציב הוא חיזוק מעמדה האסטרטגי של ישראל ושמירה על עליונותה הביטחונית באזור על בסיס שימור הכוח, תפעול צה"ל ומערכת הביטחון ובניית הכוח לטווח זמן רחוק.

גנץ אמר עוד: "במימוש התקציב אותו אנו מביאים יש סדר עדיפויות ברור ברמה המבצעית: בראשו הטיפול באיום הקיומי הפוטנציאלי המרכזי על מדינת ישראל – הגרעין האיראני. אנו רואים שאיראן מתקדמת לעבר רמת העשרה שתאפשר לה, לו תחליט, להיות מדינת סף – ואנחנו עושים את כל המאמצים על מנת למנוע את זה. אנחנו נשקיע ביכולות ההתקפה וההגנה, נשפר את העליונות הטכנולוגית, ונאיץ את המאמצים בכדי לוודא שלמרות שאיראן היא קודם כל אתגר עולמי ואזורי, לישראל תמיד תהיה היכולת להגן על אזרחיה בכוחות עצמה. זה נכון לכל הגזרות וגם לזירה האיראנית."

אנו נערכים גם למערכה הבאה – כולל ללחימה בשתי זירות במקביל, תוך הפעלת יכולות רב ממדיות, כושר תמרון וקטלניות גוברת.

גנץ הוסיף: "אנחנו מגבירים ומשפרים אימונים, צוברים מטרות ויעדים, ומפתחים יכולות מול חיזבאללה ומול החמאס, שיביאו להעצמת ההרתעה ויכולת ההכרעה של מדינת ישראל לו תידרש לכך. לצד זאת ברמת המדיניות הביטחונית פועלים לחיזוק הרשות הפלסטינית ולשיפור הקשר וחיזוק כלל הגורמים המייצבים באזור."

במקביל לאישור התקציב, אנחנו נערכים כבר עכשיו לבניית תקציב רב שנתי בהתאם לתר"ש תנופה ולהצטיידות שהתעכבה שנים. אם ניתן ודאות משאבית נוכל לחסוך בעלויות, ולבצע רכש ארוך טווח שיבנה לנו יכולות ויתמוך בתעשיות כחול לבן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *