גנץ: "דברי ליברמן חמורים מאוד"

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ בראיון נוקב ל'שחור לבן' בערוץ כנסת עם גלסנר ובלום * מדוע לא גינה את ליברמן * האם תמיכתו בהפגנות בבלפור היא זו שהפילה את הממשלה * על לפיד שפועל לשתות את קולותיו * האם לדעתו מרצ צריכה לפרוש אם בסקרים לא תעבור * האם סיכם עם מנדלבליט שלא לפרסם את חוו"ד שמממשיכה את הממשלה הפריטטית * האם הוא מודה שקרדיט החיסונים שייך לנתניהו בעקבות דברי אלברט בורלא * ואיך הוא מוכן לשבת עם בנט למרות הפערים האידאולוגים, אבל "רק לא ביבי" * צפו בתכנית המלאה:

בני גנץ מגיע לישורת האחרונה של הבחירות במצב רגיש, על סף אחוז החסימה, עם קמפיין מצד יש עתיד על ראשו, ועם הרבה תהיות, מתבקשות, על הדרך שעשה, ואולי בחלקה גם סייעה להפלת הממשלה ולמצבו הנוכחי.

השבוע ב'שחור לבן' בערוץ כנסת עם עו"ד אבי בלום ומשה גלסנר, הוא נשאל את כל השאלות הקשות, בין היתר – מדוע לא גינה את דברי ליברמן שצריך לזרוק את החרדים למזבלה, האם תמיכתו בהפגנות בבלפור היא זו שסייעה להפלת הממשלה, איך הוא מתמודד עם לפיד שפועל כעת לשתות את קולותיו, האם לדעתו מרצ צריכה לפרוש אם בסקרים לא תעבור, האם סיכם עם מנדלבליט שלא לפרסם את חוו"ד שמממשיכה את הממשלה הפריטטית, האם הוא מודה שקרדיט החיסונים שייך לנתניהו בעקבות דברי אלברט בורלא, איך הוא מוכן לשבת עם בנט למרות הפערים האידאולוגים, אבל "רק לא ביבי". הנה חלק מהתשובות, צפו בתכנית המלאה:

הגעת לפוליטיקה עם מסר של פוליטיקה אחרת, אתה תוקף את ביבי כל הזמן בעיקר על הקיטוב שהוא זורע לדבריך שנאה וקיטוב. והנה, אביגדור ליברמן מדבר על החרדים בצורה נוראית, בזויה, "להעלות אותה למריצות ולזרוק במזבלה", קורא להם "חזירים", ואתה, בן של ניצולי שואה, שותק..
״הדברים של אביגדור ליברמן מאוד חמורים. אני חושב שהביטוי אומלל, שאין מקום להתבטאות כזאת בכלל וממנהיג פוליטי בפרט. אף אחד לא צריך להעלות אותו על מריצה ולזרוק למזבלה, כולנו בני אדם ואני משוכנע שאביגדור ליברמן בתוך תוכו מצטער על המילים שאמר״.

יאיר לפיד הולך לכם על הראש, הוא טוען שאתם לא תעברו את אחוז החסימה, והגוש כולו יפסיד מלהצביע לכם, אבל זה בעצם מה שעשית אתה בסבב הקודם לעבודה ולמרצ, שתיתם אותם עד הקצה…
"אני בזמנו נהגתי באחריות, אני עשיתי את ההסכם בין העבודה למרצ כדי שהם יעברו חסימה. מצופה היה מיאיר לפיד שלא ילך על הראש של המפלגות הקטנות כי הוא עכשיו לא רק מנהיג יש עתיד אלא המפלגה הגדולה בגוש. הוא מתנהג אחרת ולוחץ את המפלגות הקטנות. לטעמי לא ככה צריך להתנהג מי שמוביל גוש".

אתה מוכן להתחייב שבשום מצב לא תשב שוב עם נתניהו?
"אני לא אשב עם נתניהו בממשלה הבאה. נתניהו צריך לסיים את תפקידו, לנקות את עצמו מבחינה משפטית ולהמשיך קדימה".

דרעי אומר שלא נתן לכם ערבות, אומר שהיו אמירות כלליות על שמירה על הממשלה, אבל לא ערבות…
״אני חושב שאריה דרעי לא אומר את זה בצורה מדויקת. דרעי וכל המפלגות החרדיות היו ערבות להסכם הזה. הם היו חתומות על ההסכמים הקואליציוניים, אני לא מקבל את הקביעה הזאת. למדתי משהו על האמת״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *