גנץ: "דנים עם ארצות הברית כיצד להגיב מול איראן"

שר הביטחון, בני גנץ, נאם בטקס "מסדר כנפיים", והזהיר בדבריו את איראן מהמשך ההתחמשות שלה

שר הביטחון, בני גנץ, נאם בטקס "מסדר כנפיים", והזהיר בדבריו את איראן מהמשך ההתחמשות שלה. "ישראל מעולם לא חרחרה מלחמה, תמיד סמכה ועבדה עם בעלות בריתה ובראשן ארצות הברית, ותמיד התנהלה באחריות בינלאומית ולקחה אחריות לעצמה על ביטחון אזרחיה.", אמר גנץ בפתח דבריו.

גנץ המשיך ואמר: "איראן משחקת על זמן – והאחריות המשותפת שלנו, של המעצמות ושל מדינות האזור, היא להפוך את שעון החול, ולהראות לראשי המשטר באיראן שהזמן משחק דווקא לרעתם.על דרכי הפעולה הנכונות לעשות זאת, אנו דנים עם שותפינו, ממש בימים אלו".

עוד אמר שר הביטחון:"בשנים האחרונות, וביתר שאת בשנה האחרונה, חיל האוויר התאים את המוכנות לאתגרים הגדולים שעומדים מולנו.
במסגרת ההצטיידות שלקחנו על עצמנו בתר"ש תנופה שמוביל הרמטכ"ל, מיקדנו את האימונים באתגרי העתיד ובשילוב בין אוויר, ים, יבשה ומודיעין; ואת הרכש של אמצעי הלחימה, החימושים וכלי הטיס – לצרכים המבצעיים ולעשורים הבאים.

באמצעות הרכש, האימונים ושיתוף הידע עם מדינות נוספות ובראשן ארה"ב, ישראל שומרת על עליונותה הביטחונית באזור, שהיא קריטית ליציבות המזרח התיכון וקריטית לקיומה וביטחוני של ישראל."

בנאומו התייחס שר הביטחון לחשיבות המרכיב האנושי, וביקש להודות למפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין שזהו מסדר הטיס האחרון שלו כמפקד החיל. גנץ אמר לנורקין, כי: "כמפקד הבאת לשינויי תפיסה ביכולות הלחימה, וידעת איך לרתום את המדיניות ואת עוצמת החיל לשיתופי פעולה אסטרטגים ופורצי דרך עם מדינות נוספות."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *