גנץ העביר את חוק הגיוס: גיל הפטור ירד ל-21 באופן מיידי

חוק הגיוס עבר בממשלה- שר הביטחון גנץ מקים את המשמר הלאומי לחרדים ופועל לשילוב החרדים בתעסוקה איכותית

לפי המתווה שסוכם עם ראש הממשלה, שר האוצר, שר החוץ וכלל ראשי סיעות הקואליציה: גיל הפטור ירד ל-21 באופן מיידי, ויעלה עם ההתקדמות במתווה השירות תוך שמירה על ערך השוויון: חרדים יוכלו להצטרף למערך החירום וההצלה הלאומי, לקבל הכשרה תעסוקתית.

שר הביטחון גנץ מברך על קידום חוק הגיוס במתווה משרד הביטחון, לצד קבלת היוזמה להקמת משמר לאומי, הקמת הצוות שיפעל למתווה גיוס רלבנטי, וסיכום לגבי סוגיית גיל הפטור. משרד הביטחון יפיץ את תזכיר החוק בהתאם לסיכום:

– גיל הפטור ירד ל-21 באופן מיידי, יוקמו מנגנוני הכשרה מקצועית והכשרה לשירותי הצלה וחסד של שלושה חודשים תוך הצטרפות למערך המילואים.
– החל מעוד 24 חודשים, ובהתאם לקידום מתווה השירות, יועלה גיל הפטור ל-22, כשמי שיצטרף למשמר הלאומי ויקבל את ההכשרה הנדרשת, או יזכה להכשרה תעסוקתית איכותית, ימשיך לקבל פטור בגיל 21.

– בתום שנה נוספת, יועלה גיל הפטור ל-23, תוך קיום אותו ההסדר.

במקביל יוקם הצוות שיקדם את מתווה השירות הכולל, שכאשר ייכנס לתוקף, יגדיל את שיעור המשרתים מכלל האוכלוסיה (העומד כיום על מחצית מהאוכלוסייה).
במסגרת תהליך הורדת גיל הפטור והכנסת רפורמת השירות, יעודכנו דמי הקיום של חיילי החובה והטבות בשחרור למשרתים.

שר הביטחון גנץ אמר: המתווה אומר שאנחנו לא מוותרים על אף אחד ולא מוותרים לאף אחד, והוא גשר למתווה השירות שבכוונתי להביא לממשלה בחודשים הקרובים שיסדיר את סוגיית השירות במדינת ישראל. אנחנו מאפשרים לחרדים לצאת לתעסוקה איכותית, שומרים על ערך השוויון ועל צבא העם. הצטרפות החרדים ואוכלוסיות נוספות במסגרת מתווה השירות למערך ההצלה, החירום והחסד של מדינת ישראל, הוא צורך אסטרטגי של מדינת ישראל״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *