גנץ הפתיע: "לא אפסו הסיכויים לאחדות"

כמה שעות לפני השבעת הכנסת, יו"ר כחול-לבן בני גנץ הביע אופטימיות וטען היום (חמישי) כי ממשלת אחדות הינה אופציה ראויה. גנץ נפגש עם ליברמן ובליכוד שוקלים להחזיר את המנדט לנשיא לאחר הפיצוץ עם כחול לבן וליברמן

כמה שעות לפני השבעת הכנסת, יו"ר כחול-לבן בני גנץ הביע אופטימיות וטען היום (חמישי) כי ממשלת אחדות הינה אופציה ראויה. בליכוד שוקלים להחזיר את המנדט לנשיא עוד הערב לאור הפיצוץ עם כחול לבן.

"אנחנו בעוד יום שאמור להיות יום חגיגי, נקווה שהוא יהיה כזה", אמר גנץ לעיתונאים. "הימים הקרובים יגידו לנו אם אנחנו בדרך לכנסת ה-23 לפני שהכנסת ה-22 התחילה. זה מתחיל להיות מעניין". גנץ הוסיף ואמר כי לא אפסו הסיכויים להבנות עם הליכוד "אסור לאבד תקווה וצריך להמשיך לעבוד".

מוקדם יותר, ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגשו בלשכת ראש הממשלה שבירושלים. מהליכוד נמסר בתום הפגישה, שארכה פחות משעה, כי נתניהו הציע לליברמן להצטרף לממשלה בראשותו – אך לא הושגה פריצת דרך במגעים.

בליכוד הודיעו כי ראש הממשלה נתניהו נפגש הבוקר עם ח״כ אביגדור ליברמן כחלק ממאמציו להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה.

בפגישה ראש הממשלה נתניהו הציע לליברמן להצטרף לממשלה מהר ככל האפשר כדי לתרום בכך להקמתה של ממשלת אחדות זו. בפגישה לא הושגה פריצת דרך.

ראש הממשלה נתניהו יעדכן את ראשי בלוק המחנה הלאומי בפגישה. הפגישה הסתיימה.

מישראל ביתנו נמסר כי בפגישה בין השניים ציין ליברמן שלאור האתגרים הביטחוניים והכלכליים, ממשלת אחדות היא צו השעה וכי בחירות נוספות לא ישנו את המפה הפוליטית באופן מהותי. לטענת ליברמן, "הדרך הנכונה היא גיבוש קווי יסוד משותפים בין ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן, ורק אח״כ נדון על חלוקת התיקים והרוטציה על ראשות הממשלה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *