גנץ הציב אולטימטום של 24 שעות – נתניהו: "לא 24 שעות ולא 24 דקות"

יו״ר כחול לבן ‎גנץ באולטימטום לנתניהו: לאשר את החוק לדחיית מועד אישור תקציב המדינה בתוך 24 שעות. ״הסר את איום הבחירות במקום פאניקה. בלי טריקים ובלי שטיקים״, ראש הממשלה לא התרשם והמשיך להתעקש על תקציב חד שנתי

מתווה גנץ להסרת איום הבחירות וסיום המשבר הפוליטי בתוך 24 שעות כולל את העלאת הצעת חוק ממשלתית לדחיית אישור תקציב המדינה ב-100 ימים לאישור הממשלה הערב (ב') על ידי משאל טלפוני מהיר.

לאחר מכן דורש גנץ מתן פטור מחובת הנחה בוועדת הכנסת מחר (ג') בשעות הבוקר. הדבר הנוסף הוא העלאת הצעת החוק לקריאה ראשונה, אישורה, וקיום דיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט מחר (יום ג׳) במהלך שעות הצהריים. ולסיום אישור הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית מחר (יום ג׳) בשעות הערב. בכחול לבן טענו כי בחנו משפטית את המתווה ואישרו עם הגורמים המשפטיים את ההיתכנות לבצע את המהלך.

לסיום הוסיפו כי היתרון בהעלאת הצעת חוק ממשלתית שהיא מאפשרת העלאתה להצבעה ביום שלישי בו לא מועלות הצעות חוק פרטיות. וכן קיצור התהליך בכנסת- אין צורך בקריאה טרומית. אך כדי שזה יצא לפועל מציינים כי "זה דורש שיתוף פעולה חיובי, אמיתי וכנה – בלי שטיקים ובלי תרגילים!".

זמן קצר לאחר מכן התחילה ישיבת סיעת הליכוד בה אמר ראש הממשלה "אנחנו לא צריכים 24 שעות, אנחנו לא צריכים אפילו 24 דקות. יש לנו תקציב מוכן ומותאם לקורונה, בדיוק למה שצריכים היום אזרחי ישראל. זה מזרים כסף גם לכיסים של האזרחים, גם לעסקים, זה מוכן וזה מה שצריך להעביר ואפשר לעשות את זה מייד.

לסיום אמר "אני גם לא מתרשם מכל החוקים האיראניים והצפון קוריאניים האלה, לרמוס את רצון הבוחר מצד אנשים שלא מסוגלים לנצח בקלפי. לא 24 שעות לא 24 דקות, יש תקציב מוכן וצריך לעשות אותו עכשיו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *