גנץ חנך את המכשול הביטחוני: "אנחנו מעניקים חומת הגנה לתושבי הדרום"

גנץ התייחס לאיום הרקטות שנמצא כרגע על הכוונת, מתוך שטח הרצועה. "נעשה את הכל בכדי למנוע הזרמת ידע וטכנולוגיה איראנית לעזה, ונמשיך לשבש ולסכל כל ניסיון של חמאס להפעיל את שלוחותיו באיו"ש או בישראל."

שר הביטחון, בני גנץ, חנך היום בטקס את המכשול הביטחוני סביב רצועת עזה.

באירוע השתתפו סגן שר הביטחון אלון שוסטר, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו, ראש מנהלת גבולות ותפר תא"ל ערן אופיר, בכירים במשרד הביטחון ובצה"ל וראשי רשויות מעוטף עזה.

"המכשול, שהוא פרויקט טכנולוגי ומבצעי, ראשון במעלה, שולל מחמאס אחת מהיכולות שאותן ניסה לפתח, ומציב קיר ברזל, סנסורים ובטון, בינו לבין תושבי הדרום. עם הקיר הזה, אנחנו מעניקים חומת הגנה לתושבי הדרום, ולא פחות חשוב – תחושת ביטחון אישי שמתאפשרת ומאפשרת לאזור היפה הזה להמשיך לצמוח.", אמר שר הבטחון.

גנץ התייחס לאיום הרקטות שנמצא כרגע על הכוונת, מתוך שטח הרצועה. "נעשה את הכל בכדי למנוע הזרמת ידע וטכנולוגיה איראנית לעזה, ונמשיך לשבש ולסכל כל ניסיון של חמאס להפעיל את שלוחותיו באיו"ש או בישראל."

גנץ הוסיף: "כדי לשנות את המציאות בעזה הדרישות שלנו פשוטות וברורות- הפסקה של הטרור, הפסקה של התעצמות של חמאס, שקט ארוך טווח, והשבת הבנים. אנחנו פועלים לשם כך לילה ויום, והפעולות כל הזמן מתרחשות מתחת ומעל לפני השטח. אני מציע לחמאס להתעסק בקידום הנושאים האלו – ולא באיומי סרק."

על החלטת בית הדין בהולנד אמר גנץ: "אני מבקש להתייחס גם לפסק דין שפורסם לפני כשעה מבלי להתייחס לגופם של דברים, אני מבקש לומר לכם פה היום משהו על הרוח – רוח צה"ל.
בשומר החומות ביטלנו או שינינו פעולות מבצעיות, כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים – גם בצוק איתן פעלנו באותו האופן.

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בנימין נתניהו בהתייחסות לחניכת המכשול התת קרקעי בעזה: " זהו יום היסטורי. היום נחנך המכשול התת-קרקעי שבולם את נשק המנהרות של חמאס."

ביוני 2016, לפני 5 שנים, הבאתי לקבינט החלטה להקים קיר תת-קרקעי מסביב לרצועת עזה. להחלטה הזו הייתה התנגדות גדולה, כפי שהייתה התנגדות דומה להקמת הגדר שיזמנו בגבולנו הדרומי, שבלמה את הצפת ישראל במסתננים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *