גנץ לפני חצי שנה: "הימין והשמאל דומים"

כעת הוא שותק, אבל בראיון לעיתון חרדי לפני שישה חודשים אמר בני גנץ: "אם תערוך רשימה של מה שרוצים להשיג תגלה שבהרבה מאוד מהמקרים הרשימה בצד ימין ובצד שמאל היא מאוד דומה, ומה ששונה זו הכותרת"

כעת אמנם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ מסרב להתראיין ושומר על שתיקה ולאף אחד לא ידוע על דעותיו מאז החליט להצטרף לחיים הפוליטיים, אך בפסח האחרון העניק ל'יום ליום' ראיון חגיגי וחשף את דעותיו. הדברים פורסמו אמש גם בערוץ 2.

"אני חושב שאת המושגים האלו של ימין ושמאל צריך לשייף מחדש בחברה הישראלית", אמר גנץ בראיון שהעניק ליוחאי דנינו מהשבועון החרדי 'יום ליום'. "אם תערוך רשימה של מה שרוצים להשיג, תגלה שבהרבה מאוד מהמקרים הרשימה בצד ימין ובצד שמאל היא מאוד מאוד דומה, ומה ששונה זה הכותרת".

גנץ סירב למתוח ביקורת על מפלגות כלשהן ואמר כי "בעיני כל מה שהוא ציוני, משרת את האזרחים כמדינה יהודית בטוחה, זה ראוי. היום הכול מעורבב, יגידו לך שאתה ליברל מבחינת ההשקפות, ימני מבחינה ביטחונית ובשמאל מבחינה כלכלית. פעם העולם היה פשוט, היה ימין ושמאל, אני מסכים שיש שמאל מאוד רחוק, אנרכיסטי ויש ימין מאוד רחוק, משיחיסטי, אבל אם אתה שם את הקצוות בצדדים ואתה מחבר את הימין והשמאל, אתה מגלה שהצבעים לא חדים, רק הניואנסים שונים".

בנץ אמר כי הוא סבור כי במידה וישתלב במערכת הפוליטית יוכל לעשות מגוון תפקידים. "אם אצטרף למערכת הפוליטית אוכל לעשות מגוון שלם של תפקידים בכירים בצורה טובה מאוד, לא מתוך הערכה אישית אלא מתוך הניסיון המקצועי שאני מביא איתי, התחככות בממדים שונים של מדינת ישראל.

"צריך לזכור שבסופו של דבר בצבא בכלל זה לא רק נשק, אתה פוגש מימדים של חינוך, של חברה, פיתוח תשתיות ובוודאי יחסי חוץ, זה לא נכון להסתכל על מי שהיה בצבא כאחד שחובש קסדה על הראש, שכפ"ץ על הגוף ומסתכל דרך הכוונת, זה אולי נכון לחמש עשרה השנים הראשונות שלי בצה"ל".

עוד אמר גנץ כי "הצבא מייצר לחברה הישראלית לא רק אותי אלא רבים כמוני עם ראיה מאוד מאוד רחבה, ואני חושב שבמידה לא קטנה אנחנו נכס. אז נכון, אנחנו צריכים לדעת מה אנחנו לא יודעים וצריכים ללמוד, לכן במהלך שלוש השנים האחרונות אני עובד בעסקים שאף לא אחד מהם זה משהו שעשיתי קודם, אני פועל בתחומים חדשים שאפשרו לי למידה חדשה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *