גנץ מאיים להפיל את הממשלה? התנאים שהציב להמשך השותפות עם בנט

סדק ראשון שיביא להפלת הממשלה?

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ התראיין היום (שבת) בחדשות סוף השבוע בערוץ 12 ואמר בתגובה לניסיונות החיזור של יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר: "לא רלוונטי, אני לא נמצא במקום של שיתוף פעולה עם נתניהו", אך הציב תנאים להמשך תמיכתו בקואליציה.

על השאלה האם נתניהו אכן ביקש מטראמפ לתקוף באירן? הגיב גנץ: "אני לא מכיר את הסיפור הזה ואני מניח שזה לא מה שקרה", אמר. "אלה שיקולים של הממשל האמריקני. אנחנו לא צריכים לדחוף את אמריקה להילחם בשבילנו – אירן היא באמת בעיה אזורית ובעיה עולמית". גנץ שלח מסר לכל המנהיגים, בקואליציה ובאופוזיציה, ודרש שהנושא האירני לא ייכנס למגרש הפוליטי.

על המשבר הכבד בלבנון אמר: "זו מדינה עם פוטנציאל אדיר לתיירות, למסחר ולכלכלה. מה שאנחנו רואים זה טרגדיה". לטענתו: "הטרגדיה של לבנון הוא חיזבאללה. הצענו לסייע למדינה פעמיים – פעם אחת אחרי הפיצוץ בנמל ביירות ופעם שנייה בשבועות האחרונים". עוד הוא טען כי חיזבאללה יתקשה מאוד לפעול נגד ישראל בשעה שהמדינה שבה הוא פועל מתפרקת.

‏יו"ר כחול לבן התייחס לעימותים הבלתי פוסקים בין הקואליציה לאופוזיציה: "הצביעות פשטה לכל כיוון וכולם נחשפו במערומיהם". על חיזוריו של נתניהו והצעתו שיכהן לצידו כראשון ברוטציה אמר: "אני שמח שיש ממשלת שינוי וחושב שהיא לומדת לתפקד בסדר. יש אתגרים, אך כל עוד שנוכל להשפיע לחיוב נעשה זאת".

לבסוף, איים גנץ על בנט והציב תנאים להמשך תמיכתו בממשלת השינוי שנשענת על קולות חברי כחול לבן: "הקמתי את ממשלת השינוי הזו ואאפשר לה להתקיים ככל שאוכל בשני תנאים: האחד, שהאינטרסים של מדינת ישראל הם אלה שיהיו במרכז; השני, שיהיה כבוד פוליטי לכל השחקנים סביב השולחן".

עם זאת הוא הבהיר כי הוא לא הולך לשיתוף פעולה עם נתניהו: "זה לא רלוונטי. אני מחוייב לממשלת השינוי, מחויב שהיא תפרח ותעשה טוב למדינת ישראל – בשבילי זה הכי חשוב".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *