גנץ מגיב: "נתניהו לקח את אזרחי ישראל בני ערובה"

יו"ר כחול לבן בני גנץ כינס מסיבת עיתונאים (רביעי) בכפר המכביה והגיב לבקשת נתניהו לבקש מהכנסת חסינות. "זהו יום קשה למדינת ישראל ויום עצוב גם לי פתח גנץ את נאומו. "מעולם לא תיארתי לעצמי שנגיע ליום שבו ראש ממשלת ישראל ימנע מלהתייצב בפני מערכת החוק והמשפט"

יו"ר כחול לבן בני גנץ כינס מסיבת עיתונאים (רביעי) בכפר המכביה והגיב לבקשת נתניהו לבקש מהכנסת חסינות. "זהו יום קשה למדינת ישראל ויום עצוב גם לי פתח גנץ את נאומו. "מעולם לא תיארתי לעצמי שנגיע ליום שבו ראש ממשלת ישראל ימנע מלהתייצב בפני מערכת החוק והמשפט".

"לראש ממשלה לא אכפת מעתיד מדינת ישראל אלא אך ורק מעצמו והיום ברור על מה אנחנו נאבקים – נתניהו יודע שהוא אשם", אמר גנץ. "מי שחושב שלא יהיה כלום כי אין כלום – לא מפחד לעמוד למשפט. ולכן או שתהיה פה ממשלת חסינות קיצונית או שתהיה פה ממשלת אחדות ממלכתית".

גנץ המשיך ואמר: "או שחסינות לפני הכל, או שאזרחי ישראל לפני הכל. או ממלכת נתניהו או מדינת ישראל. או שינצח האינטרס של נתניהו או שינצחו האינטרסים הלאומיים. אסור להקטין את מה שראינו הערב לנגד עינינו. המהלך שקרה הערב אינו עניין שאפשר לעבור עליה לסדר היום".

"כחול לבן בראשותי תעשה הכל מבחינה חוקית ותפעל להקמת ועדה על מנת למנוע חסינות לנאשם בפלילים", הוסיף יו"ר כחול לבן. "נתניהו חשוד ומואשם בלקיחת שוחד ואשם בגרירת מדינת ישראל ואזרחיה כבני ערובה של המאבק המשפטי שלו. הוא גרר אותנו כבר 3 פעמים בשנה למערכת בחירות שעלו מיליארדי שקלים, כסף שיכול היה ללכת לבתי החולים הקורסים, לניצולי שואה ולחינוך ילדינו הולך לעוד מערכת בחירות ועוד מערכת בחירות".

לדבריו, "חסינות שכזו היא שחיתות. חסינות שכזו היא אינה אבן יסוד בדמוקרטיה אלא כרסום ביסוד הדמוקרטיה ובית המחוקקים אינו עיר מקלט לעבריינים", תקף.

לסיום, פונה גנץ לבוחרי הליכוד ואמר: "אתם גדלתם על מורשת ז'בוטינסקי ובגין, בית שנותן חסינות לנאשם בשוחד ושם אותו מעל החוק הוא בית שכרסמו ביסודותיו וסופו ליפול, זו לא דרכם", תקף. בהמשך גנץ פנה לראשי מפלגות הימין: "אני קורא גם לחברי הכנסת והשרים בליכוד – האם נכנסתם לפוליטיקה כדי להיות שכפץ אנושי של מנהיג החשוד בשחיתות? ואתם חברי בלוק הימין? מה תספרו לידיכם?".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *