גנץ מתגעגע: "הייתי שמח אם החרדים יהיו שותפים לממשלה"

גנץ סיפר לפעילים במהלך הזום, כי בימים שלפני הקמת הממשלה, נאלץ לבטל פגישה עם אבו מאזן, מחשש שהדבר יחבל בהקמת הממשלה, והדגיש את חשיבות הקשר עם הרשות הפלסטינית.

בזום עם למעלה מ-700 משתתפים לסיכום השנה התייחסו שר הביטחון ויו״ר הסיעה ח״כ איתן גינזבורג, לנושאים השונים שעל הפרק ולשנה החולפת.

בנושא הפוליטי אמר גנץ: "ההישג של השנה הוא החלפת נתניהו והקמת ממשלה שעובדת עבור הציבור, לא בלי קשיים ולא בלי מתחים, אבל המערכת עובדת ויש שיתוף פעולה ושיח בריא. מבחינתי, כחול לבן בלמה את נתניהו, ובסוף הביאה להחלפתו. לצד זאת, הקמת הממשלה חשפה גם צביעות גדולה ביחס אלינו, למשל בנושא המוסד של ראש הממשלה החליפי. הרגשתי ששפכו את דמנו הפוליטי, וכעת האמת, שפשרות נדרשות יצאה לאור. הממשלה הזו למעשה מקיימת את מה שכחול לבן דגלה בו מהרגע הראשון – פשרות בין ימין לשמאל, למען ממשלה שפויה ומתפקדת שמובילה קו של אחדות. כחול לבן גם בממשלה הזו היא גשר בין הימים לשמאל.

גנץ הוסיף: "הייתי שמח אם החרדים יהיו שותפים לממשלה, ובכך היא תייצג את כלל הקבוצות בחברה הישראלית."
גנץ סיפר לפעילים במהלך הזום, כי בימים שלפני הקמת הממשלה, נאלץ לבטל פגישה עם אבו מאזן, מחשש שהדבר יחבל בהקמת הממשלה, והדגיש את חשיבות הקשר עם הרשות הפלסטינית.

ח״כ גינזבורג התייחס לנושא ואמר: ״בהרכבת הממשלה אחרים עשו "מעשה כחול לבן" והתגמשו. כל אחד קצת מוותר ומקשיב לצד השני והמדינה מנוהלת בצורה שפויה״.

עוד הוסיף: ״חשוב לנו לקדם את חוק יסוד השוויון שהצלחנו להעביר בטרומית בכנסת הקודמת. אני נפגש עם הסיעות השונות, רובן תומכות בזה, אנחנו מהמדינות היחידות במערב שאין בהן עיגון לערך השוויון בחוק, במיוחד אחרי שעוגן עיקרון הלאום. זו גם מחויבות שלנו לאחינו הדרוזים, ולכל חלק שמרגיש מיעוט, שלא פוגעים בזכויות הפרט״.
בנושא הביטחוני אמר גנץ: "אנחנו אחרי אירוע קשה בחומש ואני מבקש שוב להשתתף בצערה של משפחת דימנטמן, אבל צריך לזכור שכוחות הביטחון צה"ל, שב"כ ומשטרה, פועלים כל העת, ומסכלים עשרות פיגועים והחיילים שלנו עומדים דרוכים גם כעת בסוף השבוע וצריך לחזק אותם. הייתה לנו שנה עם הישגים ביטחוניים משמעותיים, ועוד שנה שאנחנו מבססים ומחזקים את העוצמה המדינית והסכמי השלום."

בנושא מבצע שומר החומות אמר גנץ: "שומר החומות פגע בתשתיות הטרור של חמאס מהאוויר, מהים ומהיבשה. הצלחנו במבצע לשלול מחמאס את כל היכולות ההתקפיות שלו. מול הירי הרקטי כיפת ברזל וההתגוננות של האזרחים עבדה. התקופה עכשיו היא מהשקטות ביותר – מדיניות התגובה שלנו התעצמה, ואנחנו מאפשרים ללמעלה משני מיליון פלסטינים לחיות, תוך המשך הפעולות להשבת הבנים והגבלת ההתפתחות הכלכלית ברצועה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *