גנץ מתרברב: אקבל 40 מנדטים

יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ ערך היום ריאיון טלוויזיוני משולש בערוצי הטלוויזיה, לתמר איש-שלום במהדורה המרכזית בחדשות 13 הוא הגיב להקלטות שפורסמו אמש והבהיר שלא יישב עם נתניהו

יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ ערך היום ריאיון טלוויזיוני משולש בערוצי הטלוויזיה, לתמר איש-שלום במהדורה המרכזית בחדשות 13 הוא הגיב להקלטות שפורסמו אמש והבהיר שלא יישב עם נתניהו, גנץ התייחס גם לסערת הפלאפון ואירן והתחייב שלא ירכיב קואליציה עם אחמד טיבי ואיימן עודה.

גנץ אמר "אמרתי שבסיטואציה שנוצרה לא אוכל לשבת עם נתניהו, בעיניי היא רק החמירה מאז ובעיקר וחשוב מכך – האופן שבו התקבלו החלטות אסטרטגיות לרכוש צוללות, לאפשר לגרמניה להעביר צוללות למצרים, אלה תהליכים מאוד לא בריאים למדינת ישראל.

גנץ נשאל "אז באופן הכי פשוט תשב או לא תשב בשום פנים ואופן עם נתניהו?".

"לא נשב עם נתניהו. הדבר היחידי שיכול לשנות את הסיטואציה שהוא ייצא אחרת מהשימוע לצערי אני לא רואה את זה קורה".

אתה רואה אותך מביא 40 מנדטים? כרגע אתם רק נחלשים בסקרים

"40 מנדטים ואנחנו מחליפים את השלטון, ואני יושב בראש הקבינט המדיני בטחוני. לצידי בוגי, יאיר, גבי אשכנזי – ולא סמוטריץ' ומירי רגב".

 

בתגובה לכך שמתארים אותו כהססן ולא שש אלי קרב, השיב יו"ר "כחול לבן": "אין מחבל שחיסלתי שקרא לי בניחותא ויש לא מעטים כאלה, אין אויבים שהבתים שלהם נפלו על הראש שלהם שיקראו לי בניחותא. אני פגעתי באויבנו יותר מכל אלה שמדברים מסביב כדאי שלא נתבלבל בסיפור הזה".

גנץ הצהיר בריאיון שלא יזמין את המפלגות הערביות להתייעצויות הקואליציוניות, אם יקבל את המנדט להקמת הממשלה: "אני לא מתכוון לקראו לאף אחד שהוא נגד מדינת ישראל. ערביי ישראל הם אזרחים שווים צריך לדאוג שיפתחו את התשתיות שלהם, ולא ללכת אחרי אחראי המובילים שלהם שפועלים נגד מדינת ישראל הם לא משרתים את האינטרסים שלהם – ולכן הם לא רלוונטיים לעניין הזה"

מה לגבי זהות של פייגלין? "פייגלין זה סיפור מורכב מצד אחד אנחנו רואים איש מאוד קיצוני בדעותיו משיחי משהו הייתי אומר שאי אפשר ללכת אחריו בהקשר הזה הוא קצת מסתיר את המשיחיות הזאת במונחים ליברליים ואולי בסוגיות של לגליזציה של קנאביס אני לא מקבל את הקיצוניות ואני לא קונה את ההסוואה. האיש יש לו דעות מאוד קיצוניות הוא יצטרך לסדר אותן מחדש".

בהתייחסו לפריצה לטלפון הנייד שלו, שבוצעה לפי מערכת הביטחון ע"י גורמים איראניים הדגיש גנץ שהחומר שהיה במכשיר לא ימנע ממנו לכהן כראש הממשלה, הכריז שלא יפרוש – והפנה אצבע מאשימה כלפי נתניהו: "אני משאיר לך לשאול את השאלה ואני אשאיר אותה פתוחה, לא אני מוציא את הדברים האלה. אני קיבלתי דיווח על האיראנים אני חושב שיש עוד אנשים שמעורבים".

אבל הנה מה שאומר היריב שלך. הוא אומר: "אם הוא לא מצליח לשמור על הטלפון שלו איך הוא ישמור על המדינה?" "אני אשמור על הטלפון שלי, אני אשמור על המדינה ואני אבטיח שאף אחד מהאנשים שנמצאים סביבנו לא זוכה לקבל יכולות אסטרטגיות שהסכנה שלהן למדינת ישראל ולחופש האסטרטגי שלה גבוהה פי מיליון מדבר הכי חמור שלא קיים בתוך הפלאפון שלי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *