גנץ על נאום השיעולים של נסראללה: "אם מצפון תיפתח הרעה לבנון תרעד"

שר הביטחון גנץ התייחס בטקס אזכרה לחללי שלום הגליל בהתייחסות לנסראללה וסינוואר: "ישראל שומרת על חופש הפולחן ומוכנה להגן על אזרחיה בכל זמן ובכל זירה. אם מצפון תיפתח הרעה לבנון תרעד, והבתים שבהם מוסלקים מצבורי הנשק יהפכו לעיי חורבות. בעזה מה שהיה הוא לא מה שיהיה- אם נצטרך נשוב ונפעל"

שר הביטחון גנץ התייחס בטקס אזכרה לחללי שלום הגליל בהתייחסות לנסראללה וסינוואר: "ישראל שומרת על חופש הפולחן ומוכנה להגן על אזרחיה בכל זמן ובכל זירה. אם מצפון תיפתח הרעה לבנון תרעד, והבתים שבהם מוסלקים מצבורי הנשק יהפכו לעיי חורבות. בעזה מה שהיה הוא לא מה שיהיה- אם נצטרך נשוב ונפעל". אמש איים נסראללה כשקולו משתנק כי אם ישראל תפגע בר הבית – תפתח מלחמת איזורית.

שר הביטחון, בני גנץ, נאם בטקס האזכרה לחללי מערכת שלום הגליל, במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, יושב ראש יד לבנים, אלי בן-שם, יושבת ראש ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, תמי שלח, סגן יושב ראש הכנסת, חבר הכנסת יעקב מרגי, השופט העליון נעם סולברג ומפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין, בהיכל הזיכרון בהר הרצל.

שר הביטחון גנץ אמר: "מאות רבות איבדנו במהלך מלחמת שלום הגליל, ועוד מאות חללים נפלו לאחר מכן ברצועת הביטחון, בהגנה על יישובי הצפון. כל אחד מהם הוא עולם ומלואו, של חלומות ותקוות שהתנפצו, של משפחות שנותרו עם חור בלב. נמשיך לעשות הכל כדי להיות ראויים להם."

גנץ התייחס לחזית הצפונית והדרומית ואמר: "יצאנו מלבנון במהלך מנהיגותי שסיים את המערכה הממושכת מדי, בידיעה שזכותנו להגן על עצמנו תישאר ותישמר. איננו ששים אלי קרב. מדינת ישראל מושיטה תמיד יד לשכנותיה, כך גם עשינו כשהצענו ללבנון סיוע לאחר האסון בנמל בבירות. אנו שומרים על חופש הפולחן לכל הדתות- בכל מדינת ישראל, ובירושלים, בירת המדינה ועיר המקודשת לשלוש דתות. לא נאפשר פגיעה במקומות הקדושים או בזכויות האזרח. לצד זאת, לא נאפשר גם שום פגיעה בריבונותנו."
גנץ הוסיף: "אנו מוכנים להגן על אזרחי ישראל תמיד. בכל זמן ובכל זירה. אם מצפון תיפתח הרעה, לבנון תרעד וכפי שהוכחנו במבצע שומרי החומות – הבתים שבהם מוסלקים מצבורי הנשק ומחוללי הטרור, יהפכו לעיי חורבות. בנק המטרות של לבנון גדול ומשמעותי מזה של עזה, והחשבון אם יהיה צורך, מוכן להגשה. מדינת לבנון היא שתישא באחריות לכל תוקפנות שתבוא מצידה. בנוגע לעזה- מה שהיה אינו מה שיהיה. אנו שואפים שעזה תשקוט, תשוקם בסיוע העולם והרשות הפלסטינית מבין ההריסות, בתנאי שהבנים ישובו הביתה, וכולם יהנו מפירות הצמיחה. אבל אם בחמאס יבחרו למנוע מתושבי עזה את השיקום ולפגוע באזרחי ישראל- נפעל עד שנגיע לשקט שישרת את כולם. אין דרך אחרת."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *