גנץ פוסל אחדות: לא נשב בממשלה שנגד ראשה עומד כתב אישום

תוך כדי מסיבת העיתונאים בבית הנשיא יו״ר כחול לבן בני גנץ שיחרר תגובה להטלת המנדט על נתניהו וכמעט ניפץ את סיכויי האחדות האחרונים בעקבות המשפט שבכותרת.

תוך כדי מסיבת העיתונאים בבית הנשיא יו״ר כחול לבן בני גנץ שיחרר תגובה להטלת המנדט על נתניהו וכמעט ניפץ את סיכויי האחדות האחרונים בעקבות המשפט שבכותרת.

גנץ פתח ואמר ״מאז החלה מערכת הבחירות האחרונה, כחול לבן בראשותי קוראת להקמת ממשלת אחדות ליברלית ורחבה שתשרת את כלל אזרחי מדינת ישראל ותפעל למענם".

גנץ הוסיף "האחדות אינה אילוץ בחירות מבחינתי, אלא רצון אמיתי הנובע מהצורך לאחד את חלקי העם, ולייצר שלטון יציב ובעל יכולת משילות. שלטון שיפעל לתיקון בעיות העומק בחברה הישראלית".

"לאחר הפגישה האחרונה אצל הנשיא, ולבקשתו, נועדו יו״ר צוות המו״מ מטעם כחול לבן ויו״ר צוות המו״מ מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
לצערנו, כבר בראשית הפגישה הודיע מר יריב לוין מטעם ראש הממשלה, כי הוא מייצג את הבלוק שבנה הליכוד עם שלוש מפלגות נוספות, מפלגות הימין והמפלגות החרדיות".

גנץ הוסיף "הרכב זה לא מאפשר, מבחינת תוכן הנושאים, משא ומתן להקמת ממשלה רחבה בראשותי שתפעל למען כלל אזרחי ישראל. בפרט הרכב זה לא מאפשר להקים ממשלה שתייצג את אלה שבחרו יחד בשתי המפלגות הגדולות, אשר יקבעו מה יהיו קווי היסוד של הממשלה הבאה".

לסיום הוסיף גנץ כי "כחול לבן בראשותי לא מסכימה לשבת בממשלה שכנגד העומד בראשה עומד כתב אישום חמור. נושא זה לצד מרכיבי מהות נוספים, חשוב עבורנו יותר מכל דיון בנושא חלוקת תיקים או רוטציה. כחול לבן מחויבת לרעיון האחדות, אך מבחינתנו סדר הדברים הנכון הוא משא ומתן בין שתי המפלגות הגדולות – וביניהן בלבד – על מנת להגיע להסכמה על נושאי התוכן והמהות של הממשלה הבאה. נושאים שיאפשרו לחלץ את מדינת ישראל מהקשיים שהיא נתונה בהם. אם נסכים על אלה, נתפנה לדון בשאלות של חלוקת תפקידים, ומנגנון ניהול השלטון.
לצד ברכת שנה טובה אני מבקש להודות לנשיא המדינה על המאמצים הרבים והכנים לנסות ולמנוע בחירות נוספות ומיותרות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *