גנץ: "צריך להפסיק להשפיל את הרפורמים והקונסרבטיבים"

בראיון לנחום ברנע ב'ידיעות אחרונות' אמר בני גנץ: "צריך לשמור על התמיכה של כל הקהילה היהודית – ולהפסיק להשפיל את הרפורמים והקונסרבטיבים"

בראיון לנחום ברנע הבוקר ב'ידיעות אחרונות' אמר בני גנץ, מועמד כחול לבן לראשות הממשלה, כי "יש להפסיק להשפיל את הרפורמים והקונסרבטיבים".

לשאלת ברנע מה הוא היה עושה בעזה, השיב גנץ: "אנחנו בעד תקיפות ממלכתית. צריך להגיב בחומרה, לשקם את ההרתעה ואז, לאחר ששיקמנו את ההרתעה והחזרנו את הבנים לגשת לשיקום עזה. אם רוצים אפשר להביא פועלים, לשקם את רשתות החשמל והמים. אין כאן בעיה בטחונית".

גנץ חשב שההתקפה של בנט על נתניהו לא לעניין. "לא נתקע מקלות בגלגלים של נתניהו בעת הזאת", אמר. "הוא יקבל ממני גיבוי ביטחוני".

עם זאת, יש לו ביקורת על המדיניות של נתניהו מאז סיום מבצע צוק איתן. "חוץ מהמכשול החדש לא עשו כלום", אמר גנץ. "לא הצליחו לשמר את ההרתעה. הטילים של חמאס לא משוגרים בטעות – אלה סיפורי מעשיות. לא טיפלו באופן רציף ביישובי העוטף. הגנה על היישובים לא נגמרת בהצבת מיגוניות".

האם תתמוך בדחיית הבחירות? נשאל גנץ. "כל הלחש־בחש בנושא הזה הוא שטויות", אמר. "בחירות נדחו בישראל פעם אחת, לאחר מלחמת יום כיפור. אנחנו לא שם".

מה למדת בוושינגטון? נשאל גנץ. "לא הרבה", הודה. "למדתי שחיוני לשמור על התמיכה הדו־מפלגתית בישראל. ההליכה של נתניהו על הראש של הדמוקרטים גרמה נזק גדול בטווח הארוך. וצריך לשמור על התמיכה של כל הקהילה היהודית – להפסיק להשפיל את הרפורמים והקונסרבטיבים".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *