גפני הודח, ח"כ אלכס קושניר נבחר ליו"ר ועדת הכספים הזמנית

בכפוף לרביזיה, ועדת הכספים הזמנית אישרה את המלצת הוועדה המסדרת, למנות את ח"כ אלכס קושניר ליו"ר הוועדה הזמנית. ב-15:38 תתקיים הצבעה על הרביזיה.

בכפוף לרביזיה, ועדת הכספים הזמנית אישרה את המלצת הוועדה המסדרת, למנות את ח"כ אלכס קושניר ליו"ר הוועדה הזמנית. ב-15:38 תתקיים הצבעה על הרביזיה.

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי אמר: אני רוצה לברך את אלכס, בהצלחה רבה. 9 וחצי שנים ישבתי בכיסא הזה, שנה ושמונה חודשים כסגן שר האוצר, מהאיש הזה ח"כ גפני שניהל את הוועדה ביד רמה, למדתי להיות גם פרלמנטר וגם איש אופוזיציה, גם למדתי להצביע כפי שצריך להצביע לטובת הציבור. היו לנו ויכוחים ופיליבסטר, אבל תמיד ידענו שאחרי הוויכוחים אנחנו חברי כנסת,. אפשר ללמוד מח"כ גפני רבות, הוא צבר פה ניסיון רב. שיתפנו יחד פעולה לטובת הציבור. ח"כ גפני, אני מאחל לך הצלחה מכל הלב, ובריאות בריאות. תמיד העדפתי להיות בוועדה הזו. חברי הכנסת שבוועדה הזו, עובדים פה קשה מאוד, ככנסת ניתן לכם את כל התנאים לפעול פה בצורה המיטבית. אני מאחל לך הצלחה אלכס, ותעשה איזונים. הצלחתך והצלחת ועדת הכספים היא הצלחת כנסת ישראל ומדינה ישראל"

יו"ר הוועדה היוצא, ח"כ משה גפני אמר: "אני בהתרגשות גדולה, במציאות הזו, אני רוצה לברך אותך ח"כ אלכס קושניר, אני חצוי לשניים – באופן ציבורי אני מקווה שלא תצליח ובאופן אישי אני מקווה שכן, והאישי גובר על הציבורי. ח"כ לוי, היית חבר של הוועדה ועשית את הדברים, כמה פעמים נעזרתי בך שהיו מחלוקות, ואני מודה לך על כך. התרגשתי שדיברת איתי על הבריאות, נזכרתי שנסעתי לבקר אותך בבי"ח שהיית מפקד מחוז ירושלים, אני מברך אותך שתהייה בריא ושלם. תודה לכולם על הברכות, אני חייב תודה ליועמ"ש הכנסת, בין יתר הדברים שעשינו כאן, עשינו את הטבות המס לישובים בפריפריה, וזה היה אחד הפעמים היחידות, שכל חברי הוועדה עמדו על רגליהם ומחו כפיים. ממשלות לא עשו עבודתן במשך שנים רבות, לקחנו את זה על הכתפיים, היועמ"ש עשתה רבות, והעברנו את זה. אני יודע שאנחנו במשטר דמוקרטי, אני מקבל את העניין הזה שמתחלפים, אני רק מזהיר אתכם, אני הולך לחזור, לפי הפעמים הקודמות – אני חוזר. אני מתכוון לעשות עבודה, יש לי מכתב אלייך כיו"ר ועדת הכספים, קבענו נוהל בוועדה, על דעת היועצת המשפטית, קיבלנו החלטה כולם על נוהל במסגרת סעיף 46, ובא בג"ץ ופסל את זה, אני מבקש על זה דיון, למה זה אנחנו, אם החוק קובע שהוועדה תחליט, ובא בית המשפט העליון ומחליט אז אני מבקש דיון על זה, יבוא בית המשפט ויגיד למה צריך אותנו בכלל. אני לא אצביע, ח"כ יעקב אשר יצביע. אלכס – בוועדה הזו אפשר לעשות את הדברים הכי טובים ואת הדברים הכי רעים. ועדת הכספים עוסקת בכל התחומים, ואני מאחל לך הצלחה".

ח"כ ינון אזולאי: "הרב גפני בחיים לא הסתכל על איזו אוכלוסיה, תמיד התסכל על האוכלוסיות החלשות, אני מאחל ליו"ר הנכנס שזה באמת יהיה זמני אבל שלא תצא תקלה תחת ידך, ראית איך שהוועדות מתנהלות ללא משוא פנים, וכמה שהוא היה נותן לכולם לדבר ולפעול. נכון שיהיה לך יותר קשה, כאשר יש לך שר מעלייך, ועוד שר במשרד האוצר. אנחנו נישארים פה בוועדה להיאבק למען החלשים".

השר עודד פורר: "ח"כ גפני כיהן פה בהחלט מספר שנים רב ביותר, אולי לצערו הוא לימד פה הרבה מאוד תלמידים. אלכס אני רוצה לאחל לך שתדע לנהל את הישיבות בנוהל ובשקט כדי לבצע את הדברים, התפקיד של הוועדה לבצע ולטייב את העבודה הכלכלית, שלא תצא תקלה תחת ידך. אני רוצה גם להודות לח"כ גפני שיצא לי ללמוד ממנו לא מעט, אני מקווה בשבילך אלכס שתדע את כל התרגילים של גפני, כדי שנוכל באמת להגשים את המדיניות הממשלתית".

ח"כ ניר ברקת: "לאחל מזל טוב ליו"ר הכנסת, אני מכיר את ח"כ גפני עוד מהיות ראש עיר. תמיד הרגשתי שאתה אדם ישר ומבצע מהלכים, תמיד פעלת לקרב ועדות ולהביא את כולם לאותו צד. כולנו הרגשנו פה שאנחנו קודם כל שייכים לוועדת הכספים ורק אח"כ למפלגות. בעת הזו שיש תחושה לא נעימה בכנסת, ככל שנצליח להעתיק את המודל הזה לשאר הכנסת, נעשו לכולנו ולעם ישראל מצווה. הרבה הצלחה לך אלכס בכניסה, אם תמשיך באותו קו, אני חושב שנשרת טוב את עם ישראל".

ח"כ יעקב אשר: "עבדת גם עפ"י צו מצפונך, אני מגיע מהוועדה המסדרת, שם ניסינו להסביר בצורה הכי יפה, זה לא בשבילו ולא לכבודו, אלא לכבוד כולנו. דווקא ההצבעה הזו היא ההצבעה שהייתם צריכים לומר לא להכתבה של המפלגה שלכם, ולא לעשות ועדה זמנית על ועדה זמנית, זה לא יפה ולא יאה, בטח לא למי שהטביע ועוד יטביע חותם ענק פה. תלמדו לעשות את התרגילים האלה לכולם, גפני לא עשה תרגילים לציבור מסויים, אלא מול פקידות אטומה לעיתים, מול שרים עם מדיניות כלכלית לא נכונה, תלמדו את התרגילים שלו, אבל מול כולם".

ח"כ קטי שטרית: "אני בטוחה שאלכס יעשה עבודה מקצועית וטובה. אני רוצה לבקש סליחה מח"כ גפני, שהציירת בתקשורת כמי שדואג רק לחרדים, עשית את זה בצורה כ"כ רחבה וטובה, ילדי ישראל לא משנה מי הם, היו עבורך. מבחינתי הייתה יו"ר ועדת כספים המקצועי והטוב ביותר, ומי שעשה את הדברים ללא משוא פנים. אני מאחלת לך שתחזור במהרה".

ח"כ קרן ברק: "ברכות ליו"ר הנכנס, אני בטוחה שתעשה את זה בצורה הנכונה והממלכתית ביותר, נהייה פה כדי לבדוק את זה יום יום, שעה שעה. ח"כ גפני, תמיד הייתה איש של עשייה והכל בדרך ארץ. אני מודה לך על שיתוף הפעולה, כל פעם שהיה לי נושאים חשובים, דאגת לקדם אותם מהר מאוד, להקשיב ולדרוש, והכל בסבלנות".

ח"כ ניר אורבך: "אני תקופה קצרה בוועדה, אבל קשה מאוד שלא להכיר בעבודה שעשה הרב גפני, ביעילות ובמקצועיות, מול פקידי הממשלה והשרים, אני מודה לך. אלכס – הרבה בהצלחה, הספקנו להכיר, אני פונה אלייך בבקשה, מעבר למה שקורה בכנסת, יש פה אוכלוסיות שלמות שחוששות ממה שהולך לקרות, ועדת הכספים זה משהו שצריך לתת מענה לכלל האוכלוסיות, אנחנו נסייע לך ואנחנו צריכים לתת מענה לכלל האוכלוסיות".

ח"כ מירב בן ארי: "אני רוצה לומר לך תודה רבה, הייתי איתך פה 5 שנים, ב-2 תקציבי מדינה, הגעתי בלי להכיר את המגזר החרדי, 2 אנשים שהיו לי השראה זה אתה ומרגי, אני רוצה לומר תודה בשם כל עם ישראל. תמיד ראיתי אותך כמי שדואג לכולם, תמיד הדלת שלך הייתה פתוחה והיית אוזן קשבת, ומעבר לכל אתה אדם נעים, ואני בטוחה שתמשיך לעשות דברים נפלאים לעם ישראל, מעולם לא ראיתי בך דמות מגזרית, אלא כמי שדואג לכל".

ח"כ אחמד טיבי: "אני חבר מזה שנים רבות בוועדת הכספים ואתה עמדת בראשה, ואתה בהחלטה עונה להגדרה של האיש הנכון בזמן הנכון, וגם משרת ציבור נאמן. לא בושה לייצג את המגזר ששלח אותך לכנסת, אבל מעבר לזה היית קשוב לכלל הרבדים בחברה, אני רוצה להודות לך באופן אישי על ההקשבה והסיוע בכל פעם שפנינו אלייך בנושא רשויות ערביות, אזורי עדיפות, פריפריה, הנגב. אין נושא שהעלתי בפניך שלא סייעת בו מול משרד האוצר והממשלה. שמעתי נימה של הספד, אני מכיר את משה גפני, אני מציע לכם להירגע, הוא יחזור להיות יו"ר. משה אתה תמיד נתת כבוד לאחר, ההקשבה הזו לכלל החלקים בחברה תהייה קו מוביל, אתה אדם לפני שאתה ח"כ ופוליטיקאי, תודה רבה".

ח"כ מוסי רז: "אני רוצה לשבח את יו"ר הוועדה היוצא, ח"כ משה גפני, ותיק חברי הכנסת, ניתן לראות בקלות שאתה לא רק ותיק חברי הכנסת, אלא גם המנוסה בחברי הכנסת. בוועדת הכספים ולך היה חלק גדול בזה, פחות הייתה הרגשה של קואליציה מול אופוזיציה. הייתה הרבה מאוד ענייניות. אני לא מסתיר את רצוני שתצטרף לקואליציה ותהייה בתפקיד הזה. לא נאפשר פגיעה בזכויות של חרדים, יש ויכוחים על התקציבים זה משהו אחד, אבל לא ניתן יד לפגיעה".

ח"כ אופיר כץ: "כמי שהיה מרכז הקואליציה בוועדה, אתה חבר הכנסת שלימד אותי הכי הרבה, איך להתנהג, איך להתנהל עם האופוזיציה, מילה איתך היא דבר מספיק. לומר לך תודה שקידמת דברים חשובים ועצומים למען אזרחי ישראל. גם אני מהפן שלי, שסייעת לי עם בתי החולים בפריפריה. גם שהיה לך רוב, תמיד שאפת להצבעה פה אחד, והדרך לזה, רצית שגם דברים של חברי האופוזיציה יקודמו. אני מודה לך בשם כל אזרחי מדינת ישראל על הדברים שעשית. אלכס היה לנו מורה טוב, אני מקווה שלקחת מהם הרבה דברים, אם כבר באופוזיציה, אז שיהיה אתה".

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ עידית סילמן" "ח"כ אלכס קושניר אני מאחלת לך הצלחה, אתה נכנס לנעליים גדולות וברוכות, לח"כ גפני אני רוצה לומר תודה על ההתנהלות שלך לאורך השנים בהקשבה וכבוד גדול".

ח"כ אורי מקלב: "כולנו מכירים את האחריות והחשיבות של ח"כ גפני, כל פרלמנט היה מתכבד בו. הוא מחייב אותנו בנמרצות לכולם כל בוקר 32 שנה לכנסת, כאשר הוא רעב כדי לעבוד. ראית תמיד את כל האנשים, גם את הפרט והחלש ביותר. אתה משמש לנו כדמות מופת שמוביל את העשייה, איך צריך להתנהג נציג ציבור".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *