גפני מבהיר: "ישיבה שיש שם חולים – צריך לסגור"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מבהיר כי לא התכוון בדבריו אמש שאין לסגור ישיבות בהם ישנם חולים מאומתים

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מבהיר כי לא התכוון בדבריו אמש שאין לסגור ישיבות בהם ישנם חולים מאומתים.

" אני אומר את זה חד משמעית", הסביר גפני, "אם יש ישיבה שיש בה הידבקות ולא עומדים בהנחיות – לסגור. פיקוח נפש דוחה הכל."

"אבל", נימק גפני, "אני נגד האמירה הכוללת הזאת "לסגור את הישיבות". בישיבת 'חברון' לא נדבק אחד. אני יביא לכם רשימה של ישיבות כאלה".

גפני סיפר עוד כי"אמרתי לרה"מ נתניהו אמש, מה נבקש מהקב"ה כדי למנוע את המגיפה אם לא יהיה לימוד תורה?!. במקום שאפשר, במקום שאי אפשר שייסגרו.
וכל התגובות האלה של יאיר לפיד בעניין הזה – קודם שילמד את מה שאמרתי.

במשרד הבריאות והמל"ל מביאים היום תוכנית לסגור את כל הישיבות כולל אלו שבקפסולות וכן לצמצם את מספר המתפללים ל 20 בלבד.

ח"כ משה גפני איים אתמול כי "באם תתקבל החלטה לסגור את הישיבות – אעלה למרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א ואמליץ בפניהם שלא להיות שותפים בממשלה כזאת.."

היום צפויה להתכנס ישיבת ממשלה משמעותית מאוד שבה יתקבלו הגבלות נוספות, בהן החזרת הלמידה בקפסולות בבתי הספר של החופש הגדול בקבוצות של עד 15 ילדים בכיתה.

משרד הבריאות צפוי להמליץ על צמצום מספר הסועדים במסעדות לעד 20 איש. גם בעניין זה מתנהל קרב גדול מול משרד האוצר. השרים ידונו גם בצמצום מספר הרוחצים בחופי הים, בבריכות הציבוריות ובפארקים.

מוקדם יותר היום אישרה ועדת הקורונה את הגבלת ההתקהלויות בברים, פאבים ואולמות אירועים ל-50 איש החל ממחר בשעה 08:00. למתחתנים הערב אושר לקיים אירוע בהגבלה של עד 250 איש. ההגבלות החדשות לא יחולו על המסעדות, אך גורמים בענף חוששים מהגבלה שכזו ומכנים אותה "גזר דין מוות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *