גרוטו: "הגנים יחזרו בראשון, הישיבות – לא"

פרופסור גרוטו הבהיר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי "הגנים ייפתחו כבר ביום ראשון". את הדברים אמר בריאיון לגלי צה"ל, גרוטו הבהיר שלא יאפשר חזרה של ישיבות קטנות.

פרופסור גרוטו הבהיר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי "הגנים ייפתחו כבר ביום ראשון". את הדברים אמר בריאיון לגלי צה"ל, גרוטו הבהיר שלא יאפשר חזרה של ישיבות קטנות.

הפרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הוסיף עוד כי מכוונים לפתיחה גורפת של עסקים שלא מקבלים קהל ביום ראשון.

על מרתף הקורונה שהוקם במאה שערים ומשמש כחלופה לבתי החולים אמר גרוטו, "יש לנו דרך לטפל בזה".

"אנחנו כבר יודעים, גם ממחקרים שמגיעים לאחרונה שהנזק בסגירת מערכת החינוך עולה בעשרות מונים על התועלת שאפשר להשיג מכך", אמרה יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון בדיון בכנסת "יש לנו גם מסמך של האוניברסיטה העברית שתומך בכך – הילדים נדבקים פחות ומדביקים פחות. אין שום הגיון אפידמיולוגי להשארה שלהם בבית ולכן אנחנו נדרוש שהמערכות האלה ייפתחו לאלתר ואנחנו נדאג שלא יגררו את זה עד לרגע האחרון".

שאשא ביטון הוסיפה: "כבר ראינו פעמים בהם עד ערב לפני הפתיחה אם לא עד הבוקר של הפתיחה, נדחתה ההחלטה ולא ניתן לזה לקרות הפעם. משום שאתמול שמענו את ראש בריאות הציבור אומרת שלא בטוח שייפתחו המערכות עד שבוע הבא אני מבקשת לשמוע תוך כדי דיון מה הסיבה להשאיר את הילדים בבית ולגרום נזק אדיר לכלכלה – המערכות צריכות להתכונן, המשפחות צריכות להתכונן".

דוקטור דינה צימרמן, רופאת ילדים המייצגת את משרד הבריאות בוועדה, התייחסה לדבריו של פרופ' גרוטו: "שמעתי את ההצהרה שלו יחד איתכם. לגבי הדבקה של ילדים בגילאים 0-3 – יש 5,650 מקרים כאלה, אי אפשר להגיד שאין הדבקה. העניין הוא לא האחוז של ילדים, אלא המספר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *