גרמניה מסתערת על החיסון הרוסי – ד"ר דרור מנור

לאחרונה אנו עדים להתחממות ביחסים בין גרמניה לרוסיה. הסיבה העיקרית להתחממות הזו היא שיתוף פעולה רחב היקף לצורך הפצת החיסון הרוסי בקרב המדינות החברות באיחוד האירופי. ידוע כי האיחוד סובל מזה זמן רב ממחסור חמור בחיסונים, אשר מסכן את מבצע החיסונים ביבשת אירופה.

לאחרונה אנו עדים להתחממות ביחסים בין גרמניה לרוסיה. הסיבה העיקרית להתחממות הזו היא שיתוף פעולה רחב היקף לצורך הפצת החיסון הרוסי בקרב המדינות החברות באיחוד האירופי. ידוע כי האיחוד סובל מזה זמן רב ממחסור חמור בחיסונים, אשר מסכן את מבצע החיסונים ביבשת אירופה.

מתברר כי מגפת הקורונה הנמשכת מעל לשנה מצליחה להביא לפתרון משברים דיפלומטיים בין מדינות: לאחר תקופה ארוכה של יחסים קרירים ומתוחים, בעיקר בשל פרשת הרעלתו ומעצרו של מתנגד משטרו של פוטין, אלכס נבלני, מתהדקים היחסים הדיפלומטיים בין גרמניה לרוסיה. הסיבה העיקרית להתהדקות היא מחקרים חיוביים לגבי יעילותו של חיסון הספוטניק 5 הרוסי. בעקבות מחקרים אלה הציעו הגרמנים למפתחי החיסון שיתוף פעולה רחב היקף, אשר יוביל להפצתו המהירה בקרב מדינות אירופה.

פריצת הדרך ביחסים בין שתי המדינות החלה לאחר שמגזין הרפואה הבריטי המפורסם לנסט הכריז בתחילת חודש פברואר כי לחיסון הספוטניק יש יעילות של 91.6 אחוז נגד נגיף הקורונה, מספר ששבר את כל התחזיות הקודרות של גורמים בינלאומיים לגביו. הדבר גרם לממשלת גרמניה לשנות מגמה בכל הקשור ליחסיה עם רוסיה. הקנצלרית אנגלה מרקל אמרה לאחרונה שכל חיסון שאושר על ידי סוכנות התרופות האירופית יתקבל בברכה באיחוד. מרקל אף הדגישה כי למרות המתיחות הקיימת בין מנהיגי גרמניה ורוסיה היא שוחחה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והציעה את עזרתה של גרמניה בתהליך האישור של החיסון ספוטניק 5.

משרד הבריאות הגרמני מייחס חשיבות רבה להתפתחויות הקשורות לאישור הספוטניק. שר הבריאות ינס שפהן אמר לאחרונה כי רוסיה פנתה לחברת ביוטכנולוגיה בגרמניה על מנת לבדוק את האפשרות לייצר את החיסון ביחד. שפהן הוסיף כי הדרך היחידה של המדינות להתגבר על מגפת הקורונה היא באמצעות שילוב כוחות אוניברסלי. אין ספק כי שר הבריאות הגרמני רואה בשיתוף הפעולה הגרמני-רוסי פריצת דרך חשובה ביותר.

חשוב לציין כי ההודעה החשובה על שיתוף הפעולה בין גרמניה לרוסיה התקבלה באהדה רבה על ידי האיחוד האירופי, שמייחס לה חשיבות רבה. זאת במיוחד לאור הקצב האיטי של החיסונים בקרב מדינות האיחוד במהלך השבועות האחרונים. בכירי האיחוד מנסים לעשות כל מאמץ כדי להאיץ את מבצע החיסונים בקרב המדינות, ובמיוחד להביא לחיסון מזורז של כל האוכלוסייה המבוגרת.

ברור כי מדובר פה בשיתוף פעולה פורה שיוכל לסייע הן לגרמניה והן לרוסיה במבצע החיסונים שלהן, וכן לתרום למבצע בשאר מדינות האיחוד האירופי. חשוב שמנהיגי שתי המדינות ישימו עכשיו בצד את כל המטענים שביחסים ביניהם ויתמקדו כמה שיותר במאבק העיקש בהתפשטות נגיף הקורונה ביבשת אירופה. כך הם יוכלו להוריד את רמת התחלואה ולהציל את חייהם של תושבים רבים התולים את תקוותיהם במבצע החיסונים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *