גרסאות סותרות ותרגיל פסול: כך גייסה המשטרה את עד המדינה בפרשת 4,000

עמית סגל חשף הערב תמלילים חדשים מחקירת יועצו לשעבר של נתניהו על פי התמלילים, חפץ החליף גרסאות ותיאר אירועים שלא התקיימו. בפרקליטות הוציאו צו איסור פרסום על החומרים

מתמלילי חקירתו של ניר חפץ שפורסמו הערב (שני) על ידי עמית סגל במהדורה המרכזית עולים סימני שאלה לגבי אותה עדות.

על פי התמלילים שפורסמו בערוץ 2 עולה כי לאחר שחתם על הסכם עד המדינה, סיפר חפץ לחוקרים על פגישות שלא היו ושינה גרסאות מספר פעמים, בניסיון לרצות את החוקרים. במקביל, מידע שהגיע לחדשות 12 העלה את החשד שהחוקרים הפעילו על חפץ לחצים פסולים כדי לגרום לו לחתום על הסכם עד המדינה ואף להחליף עורך דין.

חפץ טען על עצמו שיש לו בעיות בזיכרון. "כבר מתבלבל לי מה אני זוכר מהחקירה ומה אני באמת זוכר, זה מתערבב", אמר יום לאחר שחתם על ההסכם, בהזדמנות אחרת טען: "זיכרון זה לא הצד החזק שלי. אני חלש בטווח ארוך, אני אזכור עכשיו הרבה אבל עוד חצי שנה אשכח".

גם אם לניר חפץ יש בעיות זיכרון, 15 הימים הרצופים שבהם היה עצור, מהתקופות הארוכות בתולדות המדינה לעבירות צווארון לבן, גרמו לו להיזכר בפרטים חדשים – חלקם מאירועים שלא התרחשו כלל. בחתימת הסכם עד המדינה הבטיח חפץ שיוכל לקשור את נתניהו לאישור עסקת בזק-יס על ידי תיאור פגישה משולשת של אלוביץ' נתניהו ושלו.

בחקירתו סיפר ניר חפץ:

חפץ: "אני בהלם שאני זוכר".

חוקר: "אתה זוכר כי היו לך שבועיים לחפור רק בזה".

חפץ: "אתה יודע מה? נכון. לא ידעתי את זה על המוח האנושי".

חוקר: "הוא מזהה אינטרסים המוח האנושי".

חפץ: "אני בטוח שזה היה ממש כמה ימים לפני הבחירות. נתניהו ידע שאני בא לענייני הבחירות, לא היה לו מושג על הדבר הזה".

אלא שבאיכון הטלפונים מתגלה שלא היה שום מפגש משולש בתקופת הבחירות. התאריך היחיד שבו נפגשו השלושה הוא ארבעה חודשים לפני הבחירות, ב-28 בנובמבר 2014. לכן, הוזמן חפץ לתקן את גרסתו.

‏בניסיון לשפר את זכרונו הוא נשלח לתקופת מעצר מהארוכות בתולדות המדינה. החוקרים מונעים ממנו טיפול רפואי:.

חפץ נשבר, מחליף עו״ד וחותם. אבל הזיכרון שלו אכן בעייתי. הוא מספק גירסה על פגישה בין אלוביץ ונתניהו אבל האיכון הסלולרי מראה שהמועד שסיפק לא הגיוני. הוא מזומן לעוד חקירה ובה מספק מועד אחר שגם הוא לא מסתדר. ואז נעצרת ההקלטה ומופסקת החקירה. כשהן התחדשו, הוא ״נזכר״ פתאום במועד הנכון

עמית סגל פנה ליועמ״ש לברר האם זכרונו של חפץ נלקח בחשבון ובעיקר – האם היועץ אישר את אמצעי החקירה חסר התקדים נגד חפץ. תגובתו: היועץ לא אישר את הפעולה, אין בכך כדי לאשר את קיומה. מה שמדהים בנוסף לתגובה הוא שבמקביל במשרד המשפטים נקטו צעדים למנוע את פרסום הפרטים, שאינני יכול לפרטם.

עמית סגל אמר באולפן "עמדתי לומר כאן על שיטות החקירה הפסולות שהופעלו על ניר חפץ אבל נמנע ממני. משרד המשפטים עשה הכל אבל הכל שלא אפרסם, הם עשו מהלך. לא יכול לפרט, אולי בקרוב"

במקרה אחר אף איימו החוקרים על חפץ כדי לשכנע אותו לחתום: "מה שחשוב לי שאתה תבין, אם לא הבנת את זה עד עכשיו, זה שאנחנו יודעים הכל. אנחנו אוספים ראיות נגדך, ואנשים מדברים. ואתה יודע אתה נמצא בתחנה והרכבת שם והדלתות עוד שניה נסגרות. ויש מי שנכנס לרכבת ונוסע, ויש מי שמתלבט. ומה קורה למי שמתלבט?".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "אין בכוונתנו לנהל את הליך השימוע בתקשורת. היועץ המשטי לממשלה לא אישר אף אחת מהפעולות הנטענות בשאילתה. יובהר כי אין באמור לאשר את אמיתות הטענות העולות בשאילתה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *