דאגה בעולם: המוטציה הבריטית התחברה עם המוטציה האפריקנית

הזן הבריטי רכש במספר אירועים נפרדים את המוטציה E484K שקיימת גם בזן הדרום אפריקאי ופוגעת חלקית ביעילות החיסון.

הזן הבריטי רכש במספר אירועים נפרדים את המוטציה E484K שקיימת גם בזן הדרום אפריקאי ופוגעת חלקית ביעילות החיסון. כדאי לרצף גנטית את הנגיף לפחות אצל אלו שמתאשפזים ושמחזיקים בתעודת מתחסן כדי לנטר את המצב אצלנו.

העיתונאי בר שם אור הסביר בטוויטר: "בבריטניה מדווחים שהמוטציות הבריטית והדרא״פ בעצם התאחדו לכדי זן חדש עם שתי תכונות בולטות: זן מדבק יותר ועמיד יותר. לאור המחקרים האחרונים של פייזר ומודרנה החיסון עדיין יעיל מאוד נגד המוטציות".

בר שם ואר מזהיר מפני הבהלה ואומר כי "מחר תשמעו הרבה מאוד על המוטציה המחוברת ו״המפחידה״ אך דעו שמחקרים כבר הראו שהחיסון יעיל נגד התכונות שלה, גם אם לא מדובר ברמה של 95 אחוזים, כפי שכבר ציינו חוקרים בשבועות האחרונים. נזכיר ש-50 אחוז יעילות בחיסון לשפעת זה נתון מעולה. בכל מקרה בפייזר כבר מפתחים זריקת ״בוסט״ שתחזיר את היעילות לאזור ה-90 ומעלה, מה שיקח שבועות בודדים בלבד, אבל החשש הגדול כרגע הוא הירידה במספר המתחסנים והסברה שקמפיין ההפחדה הנוכחי יגרום לעוד אנשים שלא להתחסן. החיסון מונע מחלה קשה ואשפוז. בלי מתחסנים המגפה תמשיך להשתולל ובתי החולים יקרסו. החיסון זו משימה אישית ולאומית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *