דאגה בעולם: מוטציה ברזילאית חדשה שיכולת הדבקתה גבוהה מהמוטציות

בינתיים המוטציה ב"ה לא נמצאה בישראל, ויש להתפלל ולקוות שלא תגיע, אך הסיכויים לכך קלושים. עדיין לא ידוע האם היא עמידה בפני החיסונים שכן יצרני החיסונים טרם בדקו את עמידותה.

לאחר גל מוטציות בבריטניה ומדרום אפריקה, התגלתה מוטציה שלישית חדשה שמדאיגה מאוד את העולם לאחר שלפי גורמי בריאות בעולם יכולת ההדבקה שלה גבוהה ביותר משאר המוטציות שנתגלו עד כה.

מדובר במוטציה ממדינת ברזיל, שנתגלתה לא מכבר ביפן בקרב כמה נוסעים שחזרו מאזור האמזונס. ככל הידוע עד כה, המוטציה הברזילאית אינה קטלנית יותר, אך בדומה למוטציה הדרום אפריקאית והבריטית – היא מדבקת הרבה יותר מוירוס הקורונה "הרגיל" וכן משאר המוטציות. כך דיווח "ישראל היום".

ראש ממשלת בריטניה התייחס למוטציה הברזילאית ואמר בדאגה: "אנו מודאגים מהמוטציה הברזילאית החדשה. ננקוט בכל האמצעים כדי להגן על המדינה הזו מפני זיהומים חדשים שמגיעים מחו"ל, ונעשה זאת גם עם המוטציה הברזילאית".

בינתיים המוטציה ב"ה לא נמצאה בישראל, ויש להתפלל ולקוות שלא תגיע, אך הסיכויים לכך קלושים, עדיין לא ידוע ברור האם היא עמידה בפני החיסונים שכן יצרני החיסונים טרם בדקו את עמידותה.

ד"ר מריה ואן קרקהוב, המנהלת הטכנית בארגון הבריאות העולמי, התייחסה למוטציה הברזילאית ואמרה כי על פי מה שידוע עד כה "למוטציה החדשה יכולת הדבקה גבוהה הרבה יותר משאר המוטציות".

היא הוסיפה שעדיין "יש עדיין הרבה שאלות בנוגע למוטציה הזו. אנחנו לא יודעים עדיין אם היא עמידה בפני החיסונים, זה דבר שנצטרך לבדוק במהירות האפשרית ובקרוב מאוד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *