"דבריו בלתי נסלחים" זעם על דברי שר החוץ הרוסי כי היטלר היה יהודי

ח"כ יעקב מרגי מש"ס צייץ: "לברוב אנטישמי שונא ישראל לא קטן. אני מצפה שבן חסותו בממשלת ישראל שר האוצר ליברמן יגנה בחריפות אמירה שכזו. אני ממתין".

שר החוץ הרוסי: סרגיי לברוב אמר בראיון לטלוויזיה האיטלקית ביום ראשון כי העובדה שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הוא יהודי אינה שוללת את העובדה שיש גורמים נאצים בארצו.

לברוב הוסיף כי גם לקנצלר גרמניה הנאצית אדולף היטלר "היה דם יהודי".

לברוב באותו ראיון: האנטישמים הגדולים ביותר הם היהודים,

"המתקפות האוקראיניות על דונבאס מכוונות בבירור להטלת טרור על האוכלוסייה האזרחית", ואמר כי "זלנסקי משנה שוב ושוב את עמדתו, האוקראינים חיבלו במשא ומתן".

בתחילת המלחמה אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי "מהלך הלחימה מעיד שאנו נלחמים בנאו-נאצים – התארגנויות לאומניות הכוללות גם שכירי חרב, בין היתר מהמזרח התיכון".

שר התקשורת יועז הנדל, גינה את ההתבטאות בריאיון לגל"צ ואמר: "להיטלר לא היה דם יהודי בשביל הדיוק ההיסטורי, ומה שקורה באוקראינה מקומם. אלה דברים הזויים שמנסים להצדיק מעשים נוראיים שהרוסים עושים באוקראינה. זילות השואה זה משהו שאני לא מוכן לקבל".

כשנשאל למה ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד לא הגיבו לאמירות של לברוב עד עכשיו, השיב הנדל: "לדיפלומטיה יש זמן אחר וכמו שאתה יודע ישראל עובדת בזירה הזו בין רוסיה לאוקראינה באופן מאוד מדויק".

בהמשך הגיב יאיר לפיד: דבריו של שר החוץ הרוסי על כך "שגם להיטלר היה דם יהודי" בלתי נסלחים, השגריר יזומן לשיחה.

שר הרווחה מאיר כהן מסר: "התבטאותו של שר החוץ הרוסי לברוב היא התבטאות אנטישמית מהסוג השפל שאנטישמיים ברחבי העולם מרבים להשתמש בה, צר לי על כך ששר במעמדו של לברוב נוהג כאחרון האנטישמיים. ‏האנטישמיות לא פסה מהעולם, ומדי פעם אנטישמיים מוצאים שעת כושר להדהד את משנתם הנוראה".

ח"כ יעקב מרגי מש"ס צייץ: "לברוב אנטישמי שונא ישראל לא קטן. אני מצפה שבן חסותו בממשלת ישראל שר האוצר ליברמן יגנה בחריפות אמירה שכזו. אני ממתין".

יו"ר יד ושם, דני דיין, אמר: "דבריו של שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כפי שצוטטו, הם מופרכים, הזויים, מסוכנים וראויים לכל גינוי. לברוב עוסק בהיפוך של השואה – הפיכת הקורבנות לפושעים, זאת על בסיס קידום טענה מופרכת לחלוטין כאילו היטלר היה ממוצא יהודי. לא פחות חמור הוא כינויים של האוקראינים בכלל והנשיא זלנסקי בפרט, כנאצים. זהו עיוות מוחלט של המושג ופגיעה חמורה בקורבנות הנאציזם".גם בליגה נגד השמצה הציגו עמדה חד משמעית נגד ההתבטאות הרוסית: "במאמציו הנואשים והשקופים להצדיק את פלישת רוסיה לאוקראינה, השר לברוב פונה לאנלוגיות פוגעניות ביותר ולהשוואות כוזבות. השימוש לרעה בנאצים, בהיטלר ובשואה חייב להיפסק".

בעקבות דבריו החמורים של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב זימן משרד החוץ את שגריר רוסיה בישראל לשיחת הבהרה עם סמנכל אירו-אסיה.

שר החוץ יאיר לפיד: ״דבריו של שר החוץ לברוב הם גם התבטאות בלתי נסלחת ושערורייתית וגם שגיאה היסטורית איומה. היהודים לא רצחו את עצמם בשואה. הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *