דובר צה"ל: "האיראנים ניסו להעביר מסר לישראל"

בשיחה עם כתבים צבאיים, דיווח דובר צה"ל כי בתקיפת צה"ל הלילה הושמדו אמצעי לחימה משמעותיים של איראן בתוך נמל התעופה של דמשק כמו כן התייחס למניעים האיראניים

דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס קיים הבוקר שיחת תדרוך עם כתבים צבאיים, על אודות התקיפה הנרחבת הלילה בדמשק.

"איראן מנצלת את סוריה לפעילות שלה", אמר דובר צה"ל והוסיף: "הירי אתמול היה מכוון לעבר אזרחים וחיילים".

מנליס טען עוד "האיראנים תכננו זמן רב את האירוע והוא היה מכוון לצפון הגולן הן למטרות האזרחיות הנמצאות שם והן לעבר המתקנים הצבאיים.

"האיראנים מנסים לשנות את דפוסי הפעולה של חיל האוויר וניסו להעביר מסר לישראל עם שיגור הטיל לעבר ישראל", ציין מנליס, "הם תכננו את הפעולה זמן רב ויש פה שינוי בדפוסי ההתנהגות של כלל הגורמים באזור".

מנליס אמר כי מטוסי החיל פגעו בתשתיות של כוח קודס, בין היתר בנמל תעופה בינלאומי בדמשק. "אנחנו תוקפים מספר מערכות תשתית של כוח קודס בסוריה, אתרי אמל"ח, מודיעין ואימונים, מוקד התקיפה אתר איחסון אמל"ח משמעותי בנמל תעופה אזרחי בסמיכות לחלקים האזרחיים של נמל התעופה יש שם מחסן איחסון".

קודם לכן, בוצע אזהרה לסורים שלא לבצע ירי נ"מ. "עם זאת יש ירי של עשרות רבות" של טילים "ובעקבות זאת תקפנו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות. אירן מנצלת את סוריה, וסוריה משלמת מחיר יקר".

על האירוע של ירי הטיל אתמול לעבר החרמון אמר מנליס, כי מדובר ב"ירי טיל קרקע קרקע אירני, מייצור אירני, על ידי פעילים איראניים. זה היה ניסיון איראני לתקוף את ישראל, שיורט על ידי כיפת ברזל.

"הירי יכל לפגוע באזרחים, ירי ובוצע על ידי איראנים מתוך דמשק בתוך שטח שהתחייבו שלא יהיו שם איראנים. זה היה ניסיון איראני לתקוף את ישראל, לסכן אזרחים ומטרות צבאיות, הטיל מיורט על ידי כיפת ברזל. הם מחפשים הזמנות להרתיע אותנו מפעילותינו. אנחנו מחליטים לסגור את אתר החרמון בהתאם להערכת המצב, שאר האזור נמצא בשיגרה מלאה".

לדבריו, "אנחנו במוכנות מוגברת במערכי הגנה ובמערכים נוספים לכל התפתחות, נחושים להגן על אזרחי ישראל ועל שטח ישראל. אנחנו במוכנות מוגברת גם במערכי הגנה וגם במערכים אחרים מוכנים לכל התפתחות, נחושים להגן על אזרחי ישראל ושטח ישראל".

מנליס אמר עוד: "ראינו הלילה את המצוקה האיראנית שהם לא נמצאים במקום שהם רוצים, מנסים לייצר פעולה שתרתיע את ישראל מהפעילות כנגד התבססותם, זהו ניסיון שאנחנו נחשב פעמיים האם לבצע פעולות כאלו או אחרות או לא,מבלי להתייחס לאירוע כזה או אחר המדיניות שלנו לא השתנתה, יש הרבה מאוד יכולות שהם רצו שיהיה להם ואין". בנוגע להפסקת העמימות וההודאה הישראלית על התקיפה, אמר מנליס: "ההבדל של הפעולה היום בלילה היא לא חלק מהמב"ם (מערכה בין מערכות – תקיפות שישראל מבצעת מבלי ליטול עליהן אחריות. מב"י) אלא היא תגובה לאירועי אמש, היא מסר גלוי שאנחנו לא נקבל פעולה כזו. התקיפות שביצעה מראות שההתבססות שלההיא גם במטרה לפגוע במדינת ישראל. השינוי שחל בחודשים האחרים בפעילות בסוריה קשור לצד השני, הצד השני עושה אאוטינג לכל פעולה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *