דו"ח חדש חושף "המיסיון בישראל חמש שנים כארבע מליארד שקלים"

דו"ח חדש חושף כי כנסיות מסיונריות מהעולם השקיעו בחמש שנים האחרונות בישראל כ- 4 מליארד שקל על מנת להפיץ את אמונתן. לשם המחשה: תקציב המשרד לשירותי דת עומד על כחצי מליארד שקל בלבד. הסכנות הן כלפי תושבי הפריפריה, הציבור המחולש ושינוי המאזן הדתי במדינה. ארגון יד לאחים שהכין את הדו"ח: "מדובר בסכנה שקופה החולפת על פני כל אחד ואחת שהציביון של מדינת ישראל כמדינה יהודית חשובים לו. אנו קוראים לממשלת ישראל לחקור את פעילות המסיון בארץ ולמנוע את המשך התרחבות והתעמקות פעילות זו ויפה שעה אחת קודם".

המסיון משתקע בישראל ונראה כי הוא כאן להישאר. בדוח מפורט המתפרש על כ-450 דפים, חושף ארגון יד לאחים את הקיפה של פעילות המסיון בישראל בשנים האחרונות. הדוח כולל מדגם של 6.36% מכלל האירגונים המסיונריים הפועלים בישראל במשך חמש השנים האחרונות. תקציב הארגונים שפורטו המהווים 14 מתוך כ-170 גופים עומד על כרבע מיליון שקל. מנתונים אלו עולה כי במשך השנים האחרונות כלל אירגונים אלו השקיעו כ-4 מיליארד ש"ח בפעילותם ברחבי הארץ.,תקציב שנחשב עצום גם בהשוואה לתקציבים של משרדים ממשלתיים. תקציב המשרד לשירותי דת למשל, עמד בשנת 2019 על 510,345,000 ש"ח.

בין השאר הדו"ח חושף הון כלכלי משמעותי המושקע בישראל על ידי כנסיות מחו"ל, תרומות כספים, נכסים וטובין אחרים המגיעים לידי המסיונרים בישראל לצורך העמקת פעילותם.

פעילות הארגונים המסיונרים בישראל פונה בעיקרה לציבור המחולש בישראל, בעלי מעמד סוציואקנומי נמוך, הגר בערי פריפריה ובשכונות מצוקה. היקף הפעילות הרחב מערער אתצ יסודה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ומנסה לשנות את המאזן הדתי במדינה.

הרב שמואל ליפשיץ מראשי יד לאחים אמר:" הדו"ח מראה כי הפעילות הענפה של אירגוני המסיון בארץ הלכה והתעצמה בשנים האחרונות. זו קריאת השקמה עבור ממשלת ישראל על מנת להאבק בחזית ההולכת ומתרחבת לנגד עיננו"

עוד הוסיף הרב ליפשיץ: "לא רק שארגונים אלו פועלים באיזורים מוחלישים בפריפריה וכדומה, מדובר בסכנה שקופה החולפת על פני כל אחד ואחת שהציביון של מדינת ישראל כמדינה יהודית חשובים לו. אנו קוראים לממשלת ישראל לחקור את פעילות המסיון בארץ ולמנוע את המשך התרחבות והתעמקות פעילות זו ויפה שעה אחת קודם".

כאמור, כיום הישראל ישנן כ- 170 קהילות וארגונים משיחיים המתפרסים בכל רחבי הארץ מאילת ועד לקרית שמונה. לצידם ישנם עשרות ארגוני הפצה, רווחה ואתרי אינטרנט שמטרתם לפנות לציבור היהודי ולהמירם לנצרות. ארגון יד לאחים מעריך כי ישראל מהווה את המוקד הכי גדול בעולם של מסיונרים.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *