דו"ח מבקר חמור : 76% מהסטודנטים החרדים ינשרו במהלך הלימודים האקדמאים

דו"ח המבקר מעלה נתונים קשים על החרדים הפונים ללימודי האקדמיה ומנפץ אחת ולתמיד את האשליה שניתן באמצעות לימודי מכינה להשלים את החסר בלימודי הליבה החשובים וההכרחיים בכדי להשתלב באקדמיה .
על פי נתוני הדו"ח : רק 45% מהגברים החרידם שמתחילים ללמוד במכינות הקדם אקדמיות ימשיכו לתואר ורק 24% יסיימו תואר 76% ינשרו.

בנוסף מעלה הדוח בעיה נוספת והיא בחירת התארים ע"י מי שבוחר בלימודי האקדמיה. מהדוח עולה כי בכל שנה כ-6,500 חרדיות מקבלות תעודת הוראה ,אך מערכת החינוך החרדית אינה זקוקה ליותר מ-1,500 מורות. ולמרות זאת אחוז לומדות ההוראה רק הולך וגדל.

בנוסף מעלה הדוח בעיה נוספת והיא כי יש מחסור במורים חרדים למקצועות הליבה. אבל כיוון שבמגזר החרדי נשים אינם מלמדות בנים, לא עודף המורות הקיים ממילא כאמור במגזר.

מהמל"ג נמסר בתגובה: "שילובם של החרדים במערכת ההשכלה הגבוהה הוא יעד לאומי, חברתי וכלכלי ראשון במעלה. מל"ג מחויבת להשגת היעדים כפי שנקבעו בתכנית הרב שנתית שעיקרה מבוסס על למידה במסגרות לחרדים הפועלות בסמיכות לקמפוס. לאור העובדה שהגידול במספר הסטודנטים החרדים היה מתון מהצפוי, מל"ג הודיעה על כוונתה לבחון דרכים נוספות להשגת היעד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *