דוח מיוחד: מדינת ישראל ממשיכה במירוץ החימוש הגרעיני

בישראל מחזיקים פצצות גרעין מתקדמות ביותר

המכון הבינלאומי לחקר השלום בשוודיה מפרסם דוח אשר מראה כי חלה רגיעה ברחבי העולם אחר מירוץ החימוש הגרעיני כאשר רק בשנה שעברה ירד מספר ראשי החץ הגרעיניים שבידי תשע המדינות שברשותן נשק גרעיני מ־13,865 ל־13,400.

אך למרות זאת הדוח מדווח שישראל ממשיכה במירוץ ומספר ראשי החץ הגרעיניים לעומת שנה שעברה עלו ב10. כאשר שנה שעברה מספרם עמד על 80 וכיום על 90, כך על פי הדוח.

פרט נוסף שמוכיח שמתחת לפני השטח המתיחות חיה וקיימת הוא הדיווח כי מתוך תשע מדינות: ארה"ב, בריטניה, רוסיה וצרפת פרסו בשנה שעברה 3,720 טילים עם ראשי חץ גרעיניים, כאשר 1,800 מתוכם הוצבו במצב של כוננות גבוהה.

רוסיה וארה"ב על פי הדוח מחזיקות יחדיו ביותר מ־90% מהנשק הגרעיני בעולם.

יצוין כי ראשי הנפץ הגרעיניים כיום מכילים יכולות הרבה יותר גבוהות מבעבר, כאשר יכולת ההשמדה שלהם גדלה לעין ערוך לעומת שנים עברו.

על פי פרסומים זרים, למדינת ישראל, ישנם כיום ראשי נפץ גרעיניים של מימן וניוטרון.

"פצצת המימן היא פצצה שכוח ההרס שלה גדול פי מאה מפצצה כמו זו שנחתה על הירושמה. בהירושימה נפלו 20 אלף טון חומר נפץ. לעומתה, פצצת מימן – חזקה כמיליון עד 10 מיליון טונות של חומר נפץ".

"פצצת ניוטרון מיועדת לפגוע באנשים ולא בבניינים. היא מכילה קרינה חזקה מאוד שפוגעת בכל מה שחי ברדיוס של כמה קילומטרים". כך מסביר מומחה בתחום פרופ' אבן.

עוד יצוין, כי על פי המרגל ואנונו, למדינת ישראל כבר בעבר היו בין 100-200 פצצות. כך שבלתי אפשרי לסמוך על הדוח השוודי כמקור מהימן, על מצב הארסנל של הנשק הגרעיני של מדינת ישראל, אשר מעולם לא קיבל אישור רשמי לכך שהוא בכלל קיים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *