"דורשים את השעייתו" ראשי המפלגות 'יש עתיד' ו'ישראל ביתנו' מגיבים בזעם לדברי הראשון לציון

בעקבות דברי הרב הראשי יצחק יוסף שנחשפו הבוקר ב- ynet כתב יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן "רק לפני ימים ספורים לעג הרב הראשי לישראל לציבור החילוני, כשייעץ להם לנסוע לאשדוד ולאכול חזיר והנה היום הוא כבר מסית נגד ציבור יוצאי חבר העמים, שעובדים, משרתים בצבא, עושים מילואים, משלמים מיסים ותורמים למדינה".

ליברמן שחברי מפלגתו הסיתו לאחרונה בחריפות נגד החרדים הוסיף "הרב הראשי, שאמור להיות הדמות הרוחנית של כלל הציבור משתלח בבוטות בחלקים ממנו. דברי הרב הראשי הן גזענות ואנטישמיות לשמה ואי אפשר לעבור על כך לסדר היום. אנו דורשים את השעייתו מתפקידו לאלתר ונפעל שבעתיד הקרוב ייבחר רב ראשי מקרב הציונות הדתית, שידע להכיל ולחבק ולא להפריד ולפלג".

ליברמן שהסית בעצמו פעמים רבות נגד החרדים כתב "אני מצפה מראשי כל המפלגות לא לשתוק כמו דגים ולצאת בגינוי חריף לדברי הרב יוסף, על מנת למנוע פגיעה אנושה במרקם העדין של החברה הישראלית".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שתקף עשרות פעמים את המגזר החרדי יצא בתגובה לדברי הרב הראשון לציון ואמר "על הרב הראשי להתנצל על דבריו החמורים והמבישים, עולים מבריה״מ לשעבר הם לוחמים בצה״ל המגינים על חיינו, העולים הם רופאים ורופאות, אחים ואחיות הנמצאים עכשיו בבתי החולים ומצילים את הורינו ממוות".

לפיד שפער פיו לא פעם נגד המגזר החרדי אמר "העולים הם הבסיס לתעשיית ההיי-טק הישראלית ותרומתם לכלכלה ולחברה הישראלית היא מופלאה וחיונית. העולים הם אחינו, ועלייה זה ערך ציוני חשוב. מה קרה ליהדות מקבלת ומאירת פנים שאינה עוסקת בעלבונות? מה קרה ל״כאזרח מכם יהיה לכם הגר הגר אתכם ואהבת לו כמוך״? על הרב הראשי להתנצל על דבריו המבישים והחמורים".

בתגובה לדברי לפיד ח"כ מיכאל מלכיאלי ענה לדבריו הקשים שהתבטא כנגד מרן הראשל"צ הגר"י יוסף ואמר "אל תטיף מוסר לרבנים מה לומר ומי שמך לאיש לחלק להם ציונים. כל מילה הנאמרת ע"י הרב, היא שקולה ומדודה ונתמכת בפסקי הלכה. הראשל"צ הוא הדמות המאחדת ומאירת פנים בין כלל האוכלוסיות, כך שאתה מר לפיד זה שצריך להתנצל ובהקדם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *