דיווח: משלחת ישראל בקהיר דנה בהחזרת שבויים

המשלחת כוללת "גורמים ישראלים בכירים" שדנים באפשרות להחזרת החיילים הדר גולדין ואורון שאול ז"ל והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד

משלחת ישראלית נמצאת בימים אלה בקהיר לדיון על עסקה להחזרת שבויים ונעדרים מעזה. לפי הדיווח באינדיפנדנט ערביה המשלחת כוללת "גורמים ישראלים בכירים" שדנים באפשרות להחזרת החיילים הדר גולדין ואורון שאול ז"ל והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

עוד דווח כי במקביל נערך ביקור פתע של משלחת של אנשי חמאס, שהגיעו לקהיר בימים האחרונים במטרה לפתור את סוגיית השבויים והנעדרים.

מקור נוסף טען כי "חלה התקדמות בימים האחרונים בדיונים על החזרת גופות שני החיילים הישראלים (הדר גולדין ואורון שאול ז"ל) בתמורה למספר – שלא נקבע – של גופות של פלסטינים שמוחזקים בידי ישראל".

העסקה כוללת גם "חבילת סיוע לרצועת עזה". בנוסף, שוקלת לשחרר 50 אסירים בתמורה להחזרתם של מנגיסטו וא-סייד שחצו לעזה ומוחזקים בידי חמאס. "נראה שיש נכונות ישראלית להסכים לשחרר כחצי מהמספר שחמאס דורש – 25 אסירים".

המקור טוען כי יש רצון להגיע לעסקה לפני הבחירות החוזרות : "ייתכן שההתקרבות נובעת מרצונו של נתניהו להשלים את העסקה לפני שגנץ ירכיב ממשלה או לפני שיהיו בחירות נוספות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *