דיון סוער במועצת הביטחון: השגריר דנון וגרינבלט נגד אונר״א

דנון: המנדט של אונר״א חייב להסתיים – כשלה בשיקום הרצועה והצליחה בהסתה נגד ישראל. גרינבלט: הגיע הזמן להכיר בכך שמודל אונר״א נכשל

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה היום (רביעי) דיון מיוחד שעסק בפעילות אונר"א, סוכנות הפליטים הפלסטינים של האו"ם. בפתח הדיון התייחס נציג אונר"א פייר קרהינבוהל למשבר התקציבי של הסוכנות ואמר כי ״אנו זקוקים ל-1.2 מיליארד דולר נוספים בשביל הפעילויות שלנו בשנה הקרובה. אנחנו לא מאמינים שהפליטים הפלסטיניים צריכים להישאר תחת אונר״א בעשורים הבאים ומגיע להם פתרון מדיני ועד אז נמשיך לפעול״.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, אמר בתגובה כי "כבר שנים שאונר"א מעצימה את בעיית הפליטים במקום לנסות ולפתור אותה תוך כדי אימוץ עמדה פוליטית חד צדדית. בתי הספר של הארגון הוסבו לתשתיות טרור והסתה כאשר מעל האדמה מחולקים ספרי לימוד המכחישים את קיומה של ישראל ומתחת לאדמה נחפרו מנהרות של חמאס״.

״אונר״א כשלה בשיקום הרצועה והצליחה רק בהסתה נגד מדינת ישראל. המנדט של אונר״א חייב להסתיים ובהקדם״, הוסיף דנון.

״כמו כל ארגון בעולם – תסבירו מה המטרות שלכם וכמה זמן נדרש כדי להשיג אותן. הגיע הזמן לתת תשובות לעולם״, אמר דנון לנציג אונר״א ודרש מחברות המועצה לקבל תשובה תוך שישה חודשים.

ג׳ייסון גרינבלט, השליח האמריקני למזרח התיכון, אמר כי ״הגיע הזמן להכיר בעובדה שמודל אונר״א נכשל. לא ניתנה לפלסטינים במחנות פליטים הזדמנות לבנות עתיד והשתמשו בהם ככלי פוליטי. עלינו להעביר את האחריות של שירותי אונר״א לממשלות אחרות וארגונים לא ממשלתיים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *