דיון 40 חתימות המלא: כשבנט נהנה מהבדיחה על כבוד של בן צור. צפו

דיון 40 חתימות המלא: כשבנט נהנה מהבדיחה על כבוד של בן צור. צפו בהצגה הכי טוב בעיר

ראש הממשלה בנט בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת: " הקו של הממשלה הקודמת היה להיות קשוח כלפי השמאלנים ורכים כלפי האויב, אנחנו עושים הפוך. בקואליציה יש חברים שלא הפנימו את גודל השעה, יש לנו שבוע-שבועיים לסדר זאת". ראש האופוזיציה נתניהו: "בנט עף על עצמו, ובניתוק מרשים מן המציאות. ממשלת הסחיטה והפרוטקשן מתפוררת וקורסת על הראש של כולנו, ימיה ספורים." חברי הקואליציה עזבו את המליאה ובהצבעה על הודעתו של ראש הממשלה הצביעו 54 חברי כנסת נגד, ללא תומכים.

מליאת הכנסת קיימה דיון בהשתתפות ראש הממשלה על פי בקשתם של 40 חברי כנסת בנושא "בזבוז חסר תקדים של כספי ציבור לשיפוץ מעון פרטי ברעננה לטובת מעון רשמי".

לאחר שישב במשך כל הדיון ושמע את דברי חברי הכנסת, עלה ראש הממשלה נפתלי בנט לדוכן המליאה ואמר: "בימים אלה אנו נלחמים על הממשלה, היא מצוינת אבל נשענת על קואליציה לא פשוטה. אנחנו נלחמים על הממשלה מאותה סיבה שהקמנו אותה. הברירה כיום במדינת ישראל היא בין כאוס לבין יציבות, בין שיתוק לבין צמיחה. לפני שנה, יו"ר האופוזיציה ניסה להקים ממשלה. הוא נכשל לאחר 4 ניסיונות, ועמדנו ימים ספורים לפני בחירות חמישיות. קיבלנו החלטה אמיצה שאני גאה בה – להקים ממשלה וקואליציה מורכבת כדי לחלץ את ישראל.

בשומר החומות ערי ישראל בערו, נורו טילים על הכנסת הזו, חברי הכנסת היו צריכים לברוח מהמליאה. הקו של הממשלה הקודמת היה להיות קשוח כלפי השמאלנים ורכים כלפי האויב, אנחנו עושים הפוך. אני מושיט יד לכולם פנימה כי אנו עם אחד – שמאל, ימין, דתיים וחילוניים. אנו עומדים חזק למול האויב ומושיטים יד כלפי ידידנו ולתוך המדינה.

מדינת ישראל עמדה באחד הרגעים הקשים בתולדותיה, הבאנו את הצמיחה ל-8.1 אחוז, הורדנו את האבטלה ל-2.9 אחוז. החזרנו את מובטלי הקורונה לתעסוקה מלאה. הורישו לנו את הגירעון הגדול בתולדות ישראל – 10.1 אחוז – ואנחנו הורדנו אותו ל-0. זה נקרא אחריות. לא הצלחתם להעביר תקציב שלוש שנים, ואנו העברנו. הבטחתם לחיילים משכורות אבל אנחנו העלינו להם השכר.

לא מצמצנו והשנה יכולנו לקיים מצעד דגלים בירושלים מבלי לשכב על הרצפה בירושלים בגלל החולשה הנוראה שהפגנתם. קודמי יזם תופעה בזויה של העברת מזוודות דולרים לחמאס ואנו עצרנו זאת. ירשנו הרתעה מרוסקת מול חמאס. בשדרות עד עכשיו לא הייתה שנה שקטה כמו זו. 1000 רקטות ממוצע בשנה, אצלנו היו 6 רקטות. חמאס יודע מה זו עוצמה ומהן מילים.

בשנה הזו למדתי שכאשר יש רצון טוב ניתן לעשות דברים ענקיים ביחד, ואכן יש פה רצון טוב. הממשלה טובה ולא מושלמת. אנו דואגים לכולם ולא מסתובבים ואומרים "נרמוס אותם, נחרים אותם". אצלנו כולם רצויים. לצערי, וצריך לומר ביושר, גם בקואליציה יש חברים שלא הפנימו את גודל השעה – קיבלו הזדמנות להשפיע אבל עדיין מבוצרים ולא מבינים את גודל האירוע. אני קורא להם – יש לנו שבוע-שבועיים לסדר זאת, כך שנוכל להמשיך בטוב. אבל אם לא – לא נוכל.

מנהיגות זה להגיד שסינואר ועבאס הם לא אותו הדבר. מנסור עבאס קיבל החלטה אסטרטגית להיות מנהיג אמיץ שמנסה דרך אחרת. אני לא תכננתי לשבת איתו בקואליציה אחת. יש לו עמדות אחרות, אך הבחירה היא האם ניתן את הכוח לקיצוניים, השותפים שלכם – טיבי ואימן עודה, או שניתן את הכוח למתונים.

אי אפשר לתקוף ממשלה שמביאה שקט לעוטף עזה, שמורידה פשיעה ב-40 אחוז, שעוצרת את הכסף לחמאס. לכן אתם תוקפים אותנו לא על פעולותינו אלא על עצם היותנו. אגיד איפה כשלנו – אל מול שנה בלתי נתפסת של ממשלה מעולה וקואליציה שנאבקת, אפשרנו למכונת הרעל לפעול, ולא הצלחנו להגן על עידית סילמן שנשברה. מול המכונה הזו לא השכלנו להקים מכונה הפוכה. כלקח, אנו נקים מכונה שתדע להסביר, להילחם ולהפסיק את הפייק ניוז הנוראי."

ראש האופוזיציה בנימים נתניהו עלה לדוכן אחרי ראש הממשלה ואמר: "שנת הלימודים מתקרבת לסיומה. המורים שוקדים על גיליונות הציונים של התלמידים. אבל יש מי שכבר הזדרז לחלק לעצמו ציונים – והוא עשה זאת ביד נדיבה, בהערכה עצמית מופלגת, הוא עף על עצמו, ובניתוק מרשים מן המציאות.

בנט אמר אתמול: ״נדמה לי שכל מי שישר עם עצמו יודה שזו ממשלה מהטובות שידעה המדינה״. איזו בדיחה. בסביבת בנט ובלשכת ראש הממשלה עוזבים כולם, שבוע אחרי שבוע, בדיוק כמו ברשימת ׳ימינה׳ לכנסת. הם כנראה לא יכולים להכיל את כל הטוב הזה. להגיד שזאת אחת הממשלות הטובות בתולדות ישראל? אני חושב שבוחן המציאות של בנט לוקה בחסר, בלשון המעטה. זה כנראה קורה כי בנט לא באמת בא במגע עם הציבור. הוא לא רואה ממטר את אזרחי ישראל. אם הוא היה עושה כל זאת, הוא היה לומד על רחשי הלב האמיתיים של תושבי המדינה. בעבורם, הממשלה הזאת גרועה, לא לגיטימית ולא רלוונטית. היא מוחזקת בחוטים דקים של סחטנות ופרוטקשן, מפרפרת פרפורי גסיסה, מתבזה כל יום מחדש, ומוכיחה שאין תחתית. ירדנו נמוך השבוע, בשבוע הבא נרד עוד יותר נמוך. ים המלח הוא האוורסט של הממשלה הזאת.

שמעתי אתמול את בנט גם אומר, שהוא ״נלחם למען המדינה שלנו״. בנט, אתה לא נלחם למען המדינה שלנו – אתה נלחם למען הכיסא שלך. אם היית נלחם למען המדינה, לא היית מוסר את השליטה במדינה למנסור עבאס ולאחים המוסלמים.

הזינוק האדיר ביוקר המחייה הוא באשמת בנט לפיד ועבאס. הכל עולה והכל מתייקר. היום כדי לקנות קילו פירות צריך משכנתא, אבל גם המשכנתא עולה. הכל עולה. במקום לטפל במשבר העצום הזה, להוריד מחירים, להפחית מיסים – אתם מעלים מחירים ומעלים מיסים. אבל את הכסף אתם מייעדים לא לטובת אזרחי ישראל, אלא למנסור עבאס ולאחים המוסלמים. נתתם להם מיליארדים, ואתם ממשיכים לתת להם בכל פעם שמישהו מהם מצייץ איום שמרעיד את הכיסא שלכם.

אין גבול לנפתולי נפתלי המתפתל. מה שהייתם צריכים לעשות זה לקחת את הרווחים בזכות הכלכלה החזקה שבנינו כאן ולהשתמש בהם כדי לבלום את עליית המחירים שאזרחי ישראל משלמים. הייתם יכולים וחייבים לעצור את עליית מחירי הדלק אבל את הכסף הזה לקחתם ונתתם אותו לח״כים נורווגים ותומכי טרור. בזבזתם 50 מיליון שקל לשיפוץ ביתו של בנט ברעננה ו50 מיליארד למנסור עבאס. זאת ממשלה של צ׳ק פתוח.

ראיתי שבנט מדבר על המצב הביטחוני בדרום. איך הושג השקט בדרום? רק בזכות המכה המוחצת שהורדנו על חמאס במבצע שומר החומות. חבורת הטרמפיסטים מנסה לקחת את הקרדיט להישגים שלנו, הם הביטחוניים, הן הכלכליים וגם המדיניים. בזמן שהם לא עושים כלום ולא שווים כלום.

לאנשים ונשים ישראליים שיש להם ביקורת נגדכם אתם קוראים ״מכונת רעל״. תפסיקו לזלזל ככה באזרחים ובאנשים. בנט אתה אמרת שמנסור עבאס הלך לבקר מחבלים רוצחים בכלא. אין לך בושה? אין לך ברירה. אתה תלוי בו. אתה מסרת לו את המפתחות. אתה העברת את השליטה בממשלת ישראל לאחים המוסלמים. תתבייש לך. ממשלת הסחיטה והפרוטקשן מתפוררת וקורסת על הראש של כולנו. ימיה ספורים. בנט פרסם עוד חוברת ביזארית. הוא פונה לרוב הציוני הדומם. הרוב הציוני לא דומם, בנט. הוא זועק ואומר לך – לך. צא החוצה. תסתובב בארץ ותראה ותשמע. לכו הביתה."

במהלך נאום ראש האופוזיציה, עזבו חברי הכנסת של הקואליציה את המליאה ובהצבעה על הודעתו של ראש הממשלה הצביעו 54 חברי כנסת נגד, ללא תומכים.​

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *