דקה אחר דקה: מהאזהרות והתרעות הכבאות עד לקריסת הפארנצ'עס. צפו

אירוע רב הנפגעים שאירע בבית התפילה של חסידות קרלין חשף את הרשלנות שהתרחשה ימים לפני האירוע ההמוני. בפנים שמות הזקוקים עדיין לרחמי שמיים. צפו בכתבה מסכמת דקה אחר דקה: מהאזהרות והתרעות הכבאות עד לקריסת הטריבונות

לפני כמה שעות נערך מסע הלווייתם של הבחור מאיר גלויברמן ז"ל (13) והאברך הצעיר מרדכי בנימין רובינשטיין ז״ל (23) שנהרגו בקריסת הטריבונה בגבעת זאב. מסע ההלווייה יצא ממרכז חסידות קרלין בגבעת זאב לעבר בית ההלוויות שמגר בירושלים.

חקירת האסון שאירע דקות לכניסת חג השבועות בבית הכנסת קרלין סטולין בגבעת זאב תתבצע במפלג ההונאה של מחוז תל אביב – כך נחשף הערב (שני) בחדשות 13, במסגרתה בכירים במועצת גבעת זאב ובחסידות קרלין צפויים להיחקר. לפי שעה, אין חשד כלפי המשטרה מטעם מח"ש. גורם במשטרה מסר: "אין לנו האחריות והיכולת לסגור מבנה שכזה, זה לא היה התפקיד שלנו". עם זאת, מהנדס המועצה שוחח עם חדשות 13 ותלה את האשמה בהתנהלות המשטרה ואנשי החסידות.

לדברי המהנדס: "שום דבר באירוע הזה לא אושר. למרות שרכז האבטחה של המועצה סגר את האתר עם סרט אדום לבן, קרעו אותו ודאגו להעלים אותו. המשטרה לא עשתה כלום בנידון, היא הייתה צריכה לטפל באירוע הזה ולא עשתה כן".

מחסידות קרלין נמסר כי חסידות קרלין סטולין נוהגת בהקפדה יתירה ומיוחדת בכל הקשור לחיי אדם. כידוע שמירה על פיקוח נפש הינה אצלנו ערך עליון במעלה. גם במקרה זה מונו מפקחי בטיחות לבית המדרש לקראת החג, הושקעו משאבי עתק ביישום נהלי הבטיחות .

בהודעת החסידות נאמר כי “על פי הנראה בשלב ראשוני זה מדובר בכשל נקודתי חמור בבנית הטריבונה. חסידות קרלין, תפעל בשקיפות ובאחריות בשת״פ גורמי הרשויות הבודקים את האירוע הקשה. אנו סומכים על אנשי אכיפת החוק והגורמים הרלוונטים שיבחנו את האירוע לעומק וכנדרש “:

האדמו”ר מקרלין בכה ואמר “ברוך ה’ עברנו את הקורונה ללא נפגעים לאחר שנזהרנו ועברנו את האסון במירון למרות שהגזירה הייתה על כלל ישראל אבל ‘אנא מפניך אברח’, אי אפשר לברוח מהגזירה. הגזירה הייתה עלינו גם וכל אחד צריך לבדוק את עצמו ולעשות תשובה, כעת צריך לדאוג כל החבורה כולה, אנחנו במצב קשה מבית ומחוץ יש טילים על עם ישראל אנשים חיים בפחד צריך לעשות חשבון הנפש ולהיות אמת ערליכע איד”. וכאן שוב פרץ הרבי בבכי.

אלו שמות הפצועים מאסון קרלין שזקוקים עדיין לרחמי שמים: יעקב בן גיטל. יהושע בן דבורה. שלמה בן אלטע חנה. משולם בן חנה. יום טוב שמחה בן חנה חיה יהודית. עקיבא בן גיטל. אליהו בן מרים לרפו"ש.

בתוך כך, עמרי מניב מחדשות 13 מדווח כי בעקבות האסון בבית הכנסת בגבעת זאב – המשטרה תפתח במבצע ארצי לאיתור עבירות בניה בחסידויות, שוטרים צפויים לבקר במאות מבנים, המיקוד – בניית טריבונות מסוכנות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *