דרוקר חושף: מדוע נתניהו סירב במשך 3 פעמים להעביר תקציב לתקיפה באיראן?

הערב (שני) נחשף בחדשות 13 כי הרמטכ"ל אביב כוכבי ניסה שלוש פעמים בשנים 2020-2019 להשיג תקציב לתקיפה באיראן, אך סורב על ידי בנימין נתניהו, שהיה אז ראש הממשלה

הערב (שני) נחשף בחדשות 13 כי הרמטכ"ל אביב כוכבי ניסה שלוש פעמים בשנים 2020-2019 להשיג תקציב לתקיפה באיראן, אך סורב על ידי בנימין נתניהו, שהיה אז ראש הממשלה.

בתחילת כהונתו השקיעה ממשלת נתניהו 11 מיליארד שקלים בהכנת אופציה צבאית אלא מאז היכולות נשחקו. בשנת 2019, בזמן מערכת הבחירות, ביקש הרמטכ"ל מנתניהו כמה מיליארדים אך למרבה הפלא, נתניהו שאיראן היה הטייטל שלו השיב למרבה ההפתעה בשלילה, והסביר שבגלל שאין תקציב לא ניתן להקצות תקציב כזה. גם כשבנט היה שר ביטחון, וגם כשגנץ הציל לביבי את ממשלת האחדות נתניהו סירב. אולם רק תקציב שהושג מרזרבה אמריקאית תרם לשיפור מאגרי החימוש. נתניהו לעומתו טוען שהוא דאג להשיג את התקציב גם כשלא היה תקציב.

מטעמו של ראש האופוזיציה נתניהו נמסר בתגובה: "מי שדחף כל הזמן את מערכת הביטחון לתקצוב ומוכנות לתקיפה נגד איראן זה דווקא ראש הממשלה נתניהו. ראש הממשלה נתניהו הוא זה שדרש ב-2019 להקצות חלק מתקציב צה"ל לאמצעי תקיפה מיוחדים באיראן. הוא אף הגדיר זאת בפני הקבינט המדיני-ביטחוני ובפני משרד הביטחון וצה"ל כיעד העליון לביטחון הלאומי של ישראל".

עוד נמסר כי "נתניהו קבע שההיערכות לתקיפה באיראן קודמת לזירות אחרות במסגרת תוכנית בניין הכוח של צה״ל. נתניהו היה גם זה שפתר את בעיית תוספת התקציב ב-2020 על ידי שימוש במנגנון החזר תשלומים מיוחד, דבר שאפשר תוספת חשובה להיערכות הקיימת לתקיפה באיראן. כל זאת במקביל לתקציבים נוספים שנתניהו העביר לגופים אחרים לאותה מטרה. הדברים נסמכים בפרוטוקולים מפורטים של הקבינט וגופי הביטחון".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *