דרוש כאן מבוגר אחראי שיעמיד את רב פקד 'קונילמל' במקומו

דבר כזה הרי לא יעלה על הדעת. אין מדינה בעולם שלא מקפידה היטב על כבוד בירתה, מפקד משטרה מקומי שיחליט לבצע טרלול שכזה, בוודאי ימצא את עצמו מפוטר בו במקום. אכן תתפלאו לדעת שבעיר הבירה של מדינת ישראל, ירושלים, העיר הקדושה בעולם, מסתובבת משאית לבנה עם סמל של משטרת ישראל בפיקודו של רב פקד קונילמל ומתיזה סירחון וצחנה בכניסה לירושלים על גשר המיתרים. 'ציון היא דורש אין לה' * על צחנת הבואש ברחובות ירושלים
מאת: ש”י עציון

האם טיילתם אי פעם באירופה בערים עתיקות בעולם? הסתובבתם בסמטאות ורונה, רובע מונמארטר בפאריז, ברחובותיה העתיקים של פראג, או שמא בכיכר טרפלגר בלונדון? בין אם כן ובין אם לאו, בוודאי לא העליתם בדעתכם אפילו בחלום הכי פרוע, לראות משאית של המשטרה המקומית מסתובבת ומתיזה נוזל מסריח בריח ביוב על המרצפות והקירות!? ריח שלא יורד במשך כמה ימים בכביסה,

דבר כזה הרי לא יעלה על הדעת. אין מדינה בעולם שלא מקפידה היטב על כבוד בירתה, מפקד משטרה מקומי שיחליט לבצע טרלול שכזה, בוודאי ימצא את עצמו מפוטר בו במקום. אכן תתפלאו לדעת שבעיר הבירה של מדינת ישראל, ירושלים, העיר הקדושה בעולם, מסתובבת משאית לבנה עם סמל של משטרת ישראל בפיקודו של רב פקד קונילמל ומתיזה סירחון וצחנה בכניסה לירושלים על גשר המיתרים היפהפה!.

צחנה זו נשארת לאורך זמן וכל מי שעובר שם ברכבו נאלץ לסתום את האף בסלידה. כזו היא קבלת הפנים של ירושלים לעוברים בשעריה, הולך רגל שאיתרע מזלו לדרוך על הנוזל המבאיש, דבק בו הריח מבלי יכולת כמעט להסירו. יפה אם כן עשה ראש העיר משה ליאון כשדרש ממפקד המחוז לחדול מיד מהמנהג הנבזי הזה, להסריח את ירושלים, משפט שקשה אפילו להעלות על הכתב. אין זה ענין של שמאל וימין. דרוש כאן מבוגר אחראי שיעמיד את רב פקד 'קונילמל' במקומו.

שומה על וועדות הכנסת לזמן את האחראים ולהעמיד אותם על מקומם, לצוות להם לחדול מיד מנוהל פסול זה. כאן המקום גם לחשבון נפש. בעבר, בתקופת הפגנות 'הפלג הירושלמי' כשהמשטרה התיזה מן הבואש המצחין ציקצקנו בלשוננו והמשכנו הלאה. לא מחינו. עכשיו מתברר שמה שהיה ניסוי כלים אז הפך לנורמה כיום יש מקום לומר 'אבל אשמים אנחנו'. נורמות פסולות יש לשרש בעודן באיבן. בזמנו בתקופת הפגנות השבת ברחוב בר-אילן בירושלים, הפעילה המשטרה כח רב אלות וסוסים. השר לביטחון פנים דאז אביגדור קהלני (גיבור ישראל) הורה למשטרה להפסיק מיד את השימוש בסוסים ואלות. 'פה זה לא עמק הבכה' אמר באצילות רוח. כאמור אין זה ענין של שמאל וימין. זהו ענין של היגיון בריא ושכל ישר. .

*ירמיהו ל' י"ז

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כתבה מעולה וחבל שרק על הבואש. היתנהלות שערוריתית

    הממשלה/משטרה אלימה מסריחה בואשת משחיתות על כל גווניה. חובה לנקות את המישטרעה לא רק עם משאית בואש.

    נגד המושחתים |
    הגב