דרישה מהיועמ"ש: ״חקירה פלילית כנגד העיתונאי בן כספית״

בעקבות דברים חסרי שחר שפירסם כספית בטורו ביום שישי האחרון בעיתון ׳מעריב׳ כנגד ח״כ דרעי

עו״ד אילן בומבך, פרקליטו של יו״ר ש״ס ח״כ אריה דרעי, פנה ליועמ״ש אביחי מנדלבליט וביקשו להורות על פתיחת חקירה פלילית כנגד העיתונאי בן כספית.

זאת בעקבות דברים חסרי שחר שפירסם כספית בטורו ביום שישי האחרון בעיתון ׳מעריב׳ כנגד ח״כ דרעי, אשר נועדו להשפיע שלא כדין על עבודת ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון וזאת בניגוד לחוק ועדות החקירה, האוסר להשפיע שלא כדין על עבודת הועדה. .בכוונת עו״ד בומבך להגיש בנוסף תביעת דיבה נגד בן כספית.

בתוך כך, התנועה לאיכות השלטון הגיבה על הדיווח לפיו נרקמת עסקת טיעון עם ח”כ אריה דרעי, בה הוא יודה בעבירות מס ויתפטר מהכנסת, זאת ללא קלון.

“לא ייתכן שאיש ציבור שביצע עבירות מהסוג הזה, יוכל לחזור בעתיד לתפקידים ציבוריים. אנו קוראים ליועץ המשפטי לממשלה לשקול שוב את עסקת הטיעון. העסקה הנרקמת לא מוסיפה כבוד לבית המחוקקים אלא בעיקר מבוכה”.

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד״ר אליעד שרגא אמר: ״במידה והיועמ”ש אביחי מנדלבליט יחתום על הסדר הטיעון ההזוי, המקל, הבלתי סביר ובלתי מידתי, נעדר תשתית מוסרית ותשתית משפטית – התנועה תעתור לבג”ץ״.

״לא יעלה על הדעת כי אדם שהורשע בפלילים, בעבירות שיש עימן קלון, שוחד מרמה והפרת אמונים, ישב בכלא 3 שנים, שב לזירה הציבורית מבלי שהביע חרטה – וחמור מכך לתפקיד שר הפנים, התפקיד בו ביצע את העבירות. לא ייתכן שהיועמ”ש יחתום על הסדר טיעון כה מקל, אחרי שהוא עצמו משך את החקירה במשך חמש שנים ומחק את עבירת השוחד. זו ממש לא הדרך להילחם בשחיתות השלטונית״. הוסיפו בתנועה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בן כזבית אינו מזרע ישראל. אנטישמי דובר עברית

    פפווועע

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב