דרישה מהרשות השניה: הטילו קנס עצום על אופירה וברקו

העילה: החלטתם לשדר את מופע הגזענות וההסתה לאלימות למרות שלא היה מדובר בשידור חי

כזכור בליל שבת הופיע בתכנית אופירה וברקו אביגדור ליברמן וקרא לזרוק את החרדים בתוך מריצה לפח האשפה. מדובר בהתבטאות אנטישמית שגררה ביקורות רבות בארץ ובחו"ל כולל מהליגה נגד השמצה ועוד. בעקבות הדברים הללו אף הוגשה נגדו תלונה ליועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית. אולם מי שחמקו מהדבר היה הצמד חמד אופירה וברקו. אשר בחרו ביודעין ובכוונת מכוון להשאיר קטע זה.

בעקבות כך שיגר ארגון זכויות האדם בצלמו דרישה לרשות השניה להטיל קנס כספי עצום עליהם על הפרת כללי האתיקה במכתב ששיגר נכתב בין הייתר: בתכנית של אופירה וברקו התבטא ח"כ ליברמן ואמר שחייבים לזרוק את החרדים לפח בתוך מריצה, מדובר בהתבטאות גזענית אנטישמית ומגעילה, התכנית עצמה איננה משודרת בשידור חי והיה חובה על המראיינים לגנוז משפט זה, הם בחרו שלא.

כך לדוגמה כללי האתיקה קובעים, פרק ב סעיף 3, לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת שיש בו משום פגיעה בכבוד האדם, בטעם הטוב או ברגשות הציבור. וכן סעיף 5 לא ישדר בעל זכיון תשדיר פרסומת שיש בו הסתה לגזענות, לאפליה או לפגיעה
באדם או בקבוצת בני אדם. אם פרסומת שמחזיקה את הערוץ אסורה סתם גזענות ואפלייה ברור וברור שאסור. וכן פרק ה סעיף 11 (א) בעל זיכיון לא ישדר משדר שיש בו משום פגיעה בטעם הטוב. (ב) בעל זיכיון לא ישדר משדר שיש בו פגיעה בכבודו של אדם או ברגשות הציבור; ואולם בשידורי חדשות יכול שתהיה פגיעה כאמור, אם קיים ענין ציבורי מובהק בכך והפגיעה היא הפחותה ביותר הנדרשת לקיום הענין הציבור.

לסיכום כתבו בפנייתם,  אני דורש ממך להורות על הפרת כללי האתיקה והטלת קנס עצום על תכנית זו למען יראו ויראו אין מקום במדינת ישראל לגזענות ושנאה כדי להביא רייטינג.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: לא ניתן לתקשורת לסחור בשנאה והסתה, מי שיסית ישלם את המחיר תרתי משמע.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *